تراکتور ۰ - پرسپولیس ۱/ یحیی، برنده تکراری نبرد تبریز

تیم فوتبال پرسپولیس برای چهارمین فصل متوالی در تبریز موفق به شکست تراکتور شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته دوم لیگ برتر فوتبال، امروز _چهارشنبه، بیست‌وپنجم مردادماه_ از ساعت ۱۹ تیم‌های تراکتور و پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید.

هفته دوم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های تراکتور و پرسپولیس

ورزشگاه: یادگار امام (ره) تبریز

تماشاگر: ۵۰ هزار نفر

گل‌: سعید صادقی (دقیقه ۴۲) برای پرسپولیس

اخطار: -

تراکتور: حسین پورحمیدی، شجاع خلیل زاده، عارف آقاسی، مهدی شیری، محمد نادری (۵۳- سعید آقایی)، سید مهدی حسینی (۷۷- سعید کریم آذر)، ریکاردو آلوز، گوستاوو واگنین (۶۶- امیرحسین حسین زاده)، آلوارو خیمنز (۶۶- محمد قنبری)، سیامک نعمتی (۶۶- مهدی هاشم نژاد) و عارف رستمی

سرمربی: پاکو خمز

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، میلاد سرلک، سروش رفیعی (۸۵- میلاد سورگی)، سعید صادقی، مهدی ترابی (۸۵- مسعود ریگی)، وحید امیری و شهاب زاهدی (۷۵- محمد عمری)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

داور: امیر عرب براقی

شرح بازی:

حساس ترین دیدار هفته دوم در حالی آغاز شد که در ابتدا دو تیم چندان بازی خوبی به نمایش نگذاشتند زیرا بیشتر در اندیشه ارزیابی حریف بودند تا دقایق ابتدایی بازی بگذرد. با گذشت حدود نیمی از نیمه نخست اما دو تیم کم کم بر بازی خود مسلط شدند و در این بین این تراکتورِ میزبان بود که با در دست داشتن بازی و طراحی حملات بیشتر روی دروازه پرسپولیس خطر ایجاد می کرد. با این حال بر خلاف جریان بازی این پرسپولیس بود که روی یک توپ ارسالی به پشت مدافعان تراکتور و استفاده از اشتباه دروازه بان حریف به گل رسید. روی این گل همان ضعف تراکتور در بازی قبل برابر سپاهان یعنی جا ماندن مدافعان این تیم مشهود بود و البته اشتباه مرگبار پورحمیدی، دروازه بان این تیم که برای دومین بازی متوالی به طور مستقیم روی گل خورده تیمش نقش داشت.

مطابق انتظار تراکتور که بازنده به رختکن رفته بود در نیمه دوم برای جبران گل خورده و به تساوی کشاندن بازی وارد زمین شد. شاگردان خمز از همان ابتدای نیمه دوم مانند اکثر دقایق نیمه نخست توپ و زمین را در اختیار داشتند و سخت به دنبال زدن گل تساوی بودند. حملات تراکتور اما چندان کارساز نبود و تنها حمله جدی تراکتور توپی بود که به تیر دروازه بیرانوند برخورد کرد و راهی به گل پیدا نکرد. خمز که تیمش تا اواسط نیمه دوم نتوانست بازی را به تساوی بکشاند با سه تعویض همزمان سعی در برگرداندن ورق بازی داشت اما این تعویض ها هم چاره ساز نبود زیرا یحیی و تیمش می دانستند برابر این تیم و این جو چگونه از تک گل ارزشمند خود محافظت کنند. در نهایت پرسپولیس با حفظ همان تک گل نیمه نخست سه امتیاز ارزشمند از تبریز و جدال با تراکتور کسب کرد تا تیم شش امتیازی جدول لقب بگیرد.

شرح گل‌:

۱-۰ (دقیقه ۴۲- پرسپولیس) - توپ ارسالی به پشت مدافعان تراکتور با خروج اشتباه پورحمیدی همراه شد تا بعد از جا ماندن او سعید صادقی در مقابل دروازه خالی خیلی راحت گلزنی کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۶- کرنر ارسالی سروش رفیعی در پشت محوطه جریمه تراکتور با شوت خطرناک ترابی همراه شد اما پورحمیدی با جایگیری خوب توپ را مهار کرد.

دقیقه ۲۸- ضربه ایستگاهی تراکتور در موقعیتی خوب را ریکاردو آلوز زد اما توپ با فاصله ای کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳+۴۵- همکاری ترابی و امیری در سمت چپ محوطه جریمه تراکتور، ترابی را در موقعیتی عالی قرار داد اما ضربه نهایی ترابی بی دقت زده شد تا توپ از سوی دیگر به بیرون برود.

دقیقه ۵۲- روی یک موقعیت خطرناک ریکاردو آلوز از روی خط محوطه جریمه تراکتور با پای چپ دروازه پرسپولیس را نشانه گرفت اما توپ به داخل تیر دروازه پرسپولیس برخورد کرد و با گذر از عرض دروازه به سوی دیگر رفت.

دقیقه ۶۰- پرتاب اوت بلند امیری برای پرسپولیس ایجاد موقعیت کرد و این پورعلی گنجی بود که می توانست با ضربه ای که از چند قدمی دروازه زد گلزنی کند اما روی خط مدافع تراکتور توپ را برگشت داد تا اختلاف دو برابر نشود.

دقیقه ۷۹- ارسال ترابی در شلوغی محوطه جریمه تراکتور به نعمتی رسید و او در حالی که پشت به دروازه بود با یک چرخش دروازه تراکتور را نشانه گرفت اما توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۳- کرنر ارسالی ترابی از سمت چپ در تیر نزدیک با ضربه سر پورعلی گنجی همراه شد اما توپ با برخورد به تیر دروازه راهی به چارچوب پیدا نکرد.

اتفاق ویژه:

یحیی گل محمدی از زمان نشستن روی نیمکت پرسپولیس هربار به تبریز رفته است موفق به شکست تراکتور شده است و این چهارمین برد متوالی پرسپولیس در تبریز مقابل تراکتور بود.

بهترین بازیکن:

سعید صادقی که تک گل سه امتیازی پرسپولیس را به ثمر رساند بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 680448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.