زنگ خطر کمبود نیروی محیط‌بان در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست با اعلام هشدار کمبود محیط‌بان در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همه کمبود نیرویی که داریم، بخش اعظمی از آن‌ها در آستانه بازنشستگی قرار دارند و با ۷۵ محیط‌بان، ۳۱۲ هزار هکتار را حفاظت می‌کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره روابط‌عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان‌خرد امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم مردادماه_ اظهار کرد: به منظور حفاظت از ۳۱۲ هزار هکتار منطقه تحت حفاظت این سازمان با کمبود ۲۳۷ محیط‌بان مواجه هستیم.

وی افزود: مطابق با استاندارد جهانی هر هزار هکتار یک محیط‌بان نیاز دارد؛ بنابراین برای ۳۱۲ هزار هکتار مناطق حفاظت شده در کهگیلویه و بویراحمد، ۳۱۲ محیط‌بان نیاز داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد با توپوگرافی به‌طور عمده کوهستانی با ۷۵ محیط‌بان حفاظت می‌شود و اگر بخواهیم با استاندارد جهانی تعداد نیروهای مورد نیاز را بسنجیم، با کمبود ۲۳۷ محیط‌بان مواجه هستیم.

جاودان‌خرد تصریح کرد: ۷۵ محیط‌بان در ۳۱۲ هزار هکتار مشغول فعالیت هستند، به‌رغم کمبود نیرویی که داریم بخش زیادی از محیط‌بانان در آستانه بازنشستگی قرار دارند و این زنگ هشداری است که به مسئولان سازمان نیز اعلام شده است.

وی تاکید کرد: استان دارای تنوع زیستی بالایی است، دنا ۴۰ قله بالای چهار هزار متر دارد و بخش زیادی از محیط‌بانان به صورت شیفت‌بندی و دوره‌ای عازم ارتفاعات می‌شوند و کار رصد و پایش مناطق کوهستانی را انجام می‌دهند.

کد خبر 680367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.