ضریب نفوذ گازرسانی در کردستان از مرز ۹۹ درصد عبور می‌کند

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۰ پروژه گازرسانی با اعتبار حدود یک هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال در هفته دولت در استان خبر داد و گفت: با افتتاح این پروژه‌ها، ضریب نفوذ گازرسانی در کردستان از مرز ۹۹ درصد عبور و تعداد روستاهای گازدار نیز به یک هزار و ۶۱۹ مورد ارتقا پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد فعله‌گری امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم مردادماه_ با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در هفته دولت اظهار کرد: ۱۰۰ پروژه در این ایام افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که ضریب نفوذ گازرسانی در استان از مرز ۹۹ درصد عبور کرده است و تعداد روستاهای گازدار نیز به یک هزار و ۶۱۹ مورد ارتقا پیدا می‌کند.

وی افزود: در شهرستان سقز افتتاح ۱۵ پروژه گازرسانی با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال، در شهرستان بیجار افتتاح هشت پروژه گازرسانی با اعتبار ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در شهرستان مرزی بانه نیز افتتاح ۱۰ پروژه گازرسانی با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به سایر پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت، ادامه داد: سال جاری در شهرستان دهگلان پنج پروژه با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال، در شهرستان سروآباد دو پروژه با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، در شهرستان مرزی مریوان هشت پروژه با اعتبار ۲۲۵ میلیارد ریال و در شهرستان قروه چهار پروژه گازرسانی با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

فعله‌گری در مورد پروژه‌هایی که کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود، تصریح کرد: در شهرستان سقز گازرسانی به پاسگاه‌های مسیر بازارچه مرزی سیف با اعتبار ۲۷ میلیارد ریال، در شهرستان قروه کلنگ‌زنی گازرسانی به یک واحد صنعتی و یک واحد کارخانه آسفالت با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال، در شهرستان بانه پنج پروژه گازرسانی با اعتبار ۴۲۵ میلیارد ریال و در شهرستان بیجار ۱۱ پروژه گازرسانی با اعتبار ۲۳۴ میلیارد ریال انجام می‌شود و در آینده‌ای نزدیک به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهند شد.

تکمیل پروژه‌های گازرسانی کردستان در سال جاری

وی با بیان اینکه در سال جاری همه پروژه‌های گازرسانی روستایی به اتمام می‌رسد، تاکید کرد: علاوه بر افتتاح پروژه‌های گازرسانی ذکر شده، در شهرستان کامیاران ۱۱ پروژه با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال، در شهرستان دیواندره پنج پروژه با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال و در شهرستان سنندج مرکز استان نیز ۱۳ پروژه با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه شرکت گاز استان کردستان به عنوان معین استان هرمزگان انتخاب شده است، افزود: باید در راستای گازرسانی به دو شهر، ۶۵ واحد صنعتی و ۱۰۰ روستا با اعتبار یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اقدام کنیم که این مهم تاکنون ۲۰ پیشرفت فیزیکی داشته است.

فعله‌گری ابراز امیدواری کرد: با کارکنان تلاش‌گر شرکت گاز استان و عوامل اجرایی بتوانیم در موعد مقرر پروژه‌های گازرسانی را به نحو احسن در استان هرمزگان به اتمام برسانیم.

کد خبر 680283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.