شاخص‌های تعیین درصد جانبازی نیاز به اصلاح دارد

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: شاخص‌های تعیین درصد مجروحیت و جانبازی نیاز به اصلاح دارد و باید تغییراتی در دستورالعمل‌ها و قوانین مربوط به این مسئله ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود احمدی‌نیا شامگاه امروز_ سه‌شنبه بیست‌وچهارم مردادماه_ در دیدار استاندار اصفهان با جمعی از آزادگان استان اصفهان که در آستانه بیست‌وششم مردادماه، سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: اکثر آزادگان کشور به خصوص آزادگان استان جانباز نیز هستند، آنان اول دچار مجروحیت شده بودند و بعد به اسارت گرفته شدند.

وی با بیان اینکه آزادگان استان در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی و ورزشی رشد قابل توجهی داشته‌اند، افزود: آنها که در مکتب عاشورا پرورش یافته و آزادی و آزادگی برگرفته از نهضت امام حسین (ع) را به منصه ظهور گذاشته بودند، هم‌چنان به جهاد خود ادامه دادند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان ادامه داد: تشدید مجروحیت‌ها و عوارض ناشی از دوران اسارت یکی از دغدغه‌های اصلی آزادگان بوده که کمتر هم به آن توجه شده است.

وی با بیان اینکه علائم و عوارض دوران اسارت در بیماری‌های صعب‌العلاج خودش را نشان می‌دهد، گفت: شاخص‌های تعیین درصد مجروحیت و جانبازی نیاز به اصلاح دارد و باید تغییراتی در دستورالعمل‌ها و قوانین مربوط به این مسئله ایجاد شود.

احمدی‌نیا، موضوع اشتغال فرزندان آزادگان را از دیگر دغدغه‌های آنها دانست و افزود: برای رفع این دغدغه نیاز است، حمایت‌های لازم از بخش خصوصی با توجه به ظرفیت و توانمندی که در خود این عزیزان وجود دارد، صورت بگیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با گلایه از اینکه مجموعه‌های درمانی استان به تعهداتش در قبال جامعه ایثارگری عمل نمی‌کنند، گفت: انتظار می‌رود برای ارائه خدمات بهتر به ایثارگران بتوانیم از همه ظرفیت درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها استفاده کنیم.

احمدی‌نیا در پایان با اشاره به برگزاری کنگره شهدای غریب در سال آینده اضافه کرد: مقدمات برگزاری این کنگره انجام شده و امیدواریم بتوانیم گرد مظلومیتی که بر چهره این شهدا نشسته است را کنار بزنیم.

کد خبر 680200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.