خرید بیش از ۱۳۰ تن برنج پرمحصول در مازندران

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از کشاورزان و با گذشت یک هفته از آغاز خرید برنج در استان مازندران، تاکنون ۱۳۲ تن برنج شیرودی از شالی‌کاران مازندرانی خریداری شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران، عباسعلی وفایی‌نژاد اظهار کرد: پس از اصلاح قیمت خرید برنج توسط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و ابلاغیه جدید شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران، طرح حمایتی خرید برنج با استقبال شالی‌کاران مازندرانی روبه‌رو شد.

وی افزود: تاکنون قرارداد تحویل شش هزار و ۲۰۰ تن برنج پرمحصول با شالی‌کوبی‌ها و تشکل‌های صنفی استان امضا شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به خرید انواع برنج پرمحصول در این طرح، خاطرنشان کرد: نرخ جدید خرید انواع برنج بر اساس حداکثر هشت درصد شکستگی از قرار هر کیلوگرم برای برنج‌های ندا ۳۵ هزار و ۳۰۰ تومان و شیرودی ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان و فجر ۴۶ هزار و ۶۵۰ تومان در بسته‌بندی‌های ۱۰ کیلویی تعیین شده است.

وفائی‌نژاد شرط خرید این محصولات را به دور بودن از آسیب‌ها، شرایط غیربهداشتی یا حشره‌زدگی دانست و گفت: خرید توافقی برنج‌های پرمحصول پس از هماهنگی و انجام تمهیدات لازم و عقد قرارداد با شالی‌کوبی‌داران و تشکل‌های صنفی معرفی شده از سوی اتحادیه شرکت‌های تعاونی شالی‌کوبی‌داران در سطح شهرستان‌های گلوگاه تا نور انجام می‌شود.

کد خبر 680065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.