تامین کاغذ کتب درسی در داخل کشور/ رویکرد دولت حمایت از تولیدکنندگان است

معاون اول رئیس جمهور رویکرد جدی دولت را تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل واحدهای تولیدی جدید کاغذ تحریر ذکر کرد و گفت: تلاش می‌شود تا در سال جاری کاغذ مورد نیاز کتب درسی صرفا از طریق تولید داخل تامین شود.

به گزارش ایمنا، محمد مخبر در جلسه کارگروه کاغذ و نشر، تامین کاغذ آموزش و پرورش و کتب درسی دانش آموزان را از مهمترین اولویت‌های دولت عنوان کرد و اظهار کرد: دولت نسبت به تامین کاغذ مورد نیاز کتب درسی از محل تولید داخلی اهتمام جدی دارد و با همین رویکرد کارخانه‌های تولید کاغذ مورد حمایت قرار گرفته‌اند تا بتوان برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی در سال جاری کاغذ مورد نیاز کتب درسی را صرفاً از طریق تولید داخل تامین کرد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه رویکرد جدی دولت حمایت از تولید کنندگان کاغذ است، بانک مرکزی و بانک‌های عامل را مکلف کرد ارز و تسهیلات مصوب مورد نیاز کارخانه‌های تولید کاغذ را با اولویت در اختیار آنها قرار دهند تا روند تولید با مشکل مواجه نشود.

وی افزود: حمایت دولت در این زمینه جدی است اما کارخانجات تولید کاغذ هم باید طوری برنامه ریزی کنند که قیمت تمام شده کاهش پیدا کرده و قیمت تولید کاغذ داخلی قابل رقابت با کاغذ وارداتی باشد.

در این جلسه که وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش، برخی مسئولان دستگاه‌های ذیربط، مدیران عامل بانک‌های ملی و تجارت و مدیران کارخانه‌های تولید کاغذ نیز حضور داشتند، وزارت فرهنگ گزارشی از آخرین وضعیت مصوبات جلسه گذشته ارائه کرد.

در این نشست همچنین مقرر شد تامین و تخصیص ارز واردکنندگان کاغذ و خمیر کاغذ با اولویت انجام شود و سازمان برنامه و بودجه اعتبارات لازم برای خرید کاغذ مورد نیاز کتب درسی را در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد.

مشکل ثبت کاغذ ناشران در سامانه جامع تجارت و همچنین ترخیص کاغذ مطبوعات از گمرکات از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که مقرر شد وزارت صمت این موضوع را پیگیری و مشکل را مرتفع کند.

در این جلسه همچنین مقرر شد در بازرسی و توقیف انبار کاغذ ناشران یا وارد کنندگان هماهنگی لازم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود و در عین حال با واردکنندگانی که پس از دریافت ارز برای واردات تعلل ورزیده‌اند، برخورد قانونی صورت پذیرد.

تامین اعتبار مشارکتی برای تکمیل برخی واحدهای تولیدی جهت تولید کاغذ تحریر از سوی بانک‌های تجارت و صنعت و معدن از جمله مصوبات این جلسه بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 679908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.