ارتباط مطلوب شهرداری با رسانه‌ها / در کرمانشاه با انباشت عقب‌ماندگی مواجه هستیم

شهردار کرمانشاه گفت: در تمام حوزه‌ها مشکلاتی وجود دارد و در شهر کرمانشاه نیز بارها گفتم که در حوزه‌های عمرانی، ترافیکی و فرهنگی که بسیار مهم است با انباشت عقب‌ماندگی مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه روز گذشته _یکشنبه بیست‌ودوم مردادماه_ در بزرگداشت روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران به همراه معاونان و تعدادی از مدیران ستادی شهرداری کرمانشاه حضور پیدا کرد و به سوالات خبرنگاران در حوزه مدیریت شهری پاسخ داد.

نادر نوروزی در ابتدای این نشست با تسلیت ایام ماه محرم و گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: همان‌طور که بر عصرهای گذشته نام گذاشته بودند، به عصری که در آن زندگی می‌کنیم عصر رسانه و ارتباطات می‌گویند و دلیل آن این است که اکنون مهم‌ترین عنصری که در زندگی انسان تأثیرگذار است و ایفای نقش می‌کند همان اطلاعاتی است که به انسان منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات می‌تواند در موضوعات مختلف باشند، افزود: وقتی در چنین شرایطی قرار گرفتیم و در عصر اطلاعات و رسانه قرار داریم، صنف اصحاب رسانه و خبرنگاران دارای نقش و جایگاه اول و ممتازی در جامعه خواهند بود و مسئولیت خطیری بر عهده دارند.

شهردار کرمانشاه گفت: هر چقدر نقش خبرنگاران مهم باشد، مسئولیت آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود؛ نقش مؤثر و ویژه خبرنگاران این است که بین اقشار مختلف جامعه و مسئولان دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف ارتباط برقرار کنند و این ارتباط می‌تواند در طولانی‌مدت موجب فرهنگ‌سازی و تغییر در رفتار مردم شود.

وی ادامه داد: این تغییر در رفتار هدف عالی است که تحت عنوان ارتقای فرهنگی باید دنبال شود و این رسالت و مسئولیت مهم رسانه‌ها است.

نوروزی تصریح کرد: رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند و می‌توانند در حوزه سیاسی مطالبه‌گری کنند، بین تفویض قدرت و اجرای قدرت تعادل برقرار کنند و مطالبه‌ ‌گر باشند.

وی گفت: همواره تلاش کرده‌ایم ارتباط بین شهرداری و رسانه یک ارتباط مطلوب باشد، در تمام حوزه‌ها مشکلاتی وجود دارد و در شهر کرمانشاه نیز بارها گفتم در حوزه‌های عمرانی، ترافیکی، فرهنگی که بسیار مهم است با انباشت عقب‌ماندگی مواجه هستیم و باید یک برنامه جامع و منسجم را دنبال کنیم که بتوانیم قدمی به سمت ارتقای وضعیت برداریم.

شهردار کرمانشاه گفت: برداشتن قدم به سمت ارتقا، احتیاج به مقدورات دارد و نیازمند ملزومات و زمان کافی است تا بتوانیم به هدف خود برسیم، در کوتاه‌مدت تحول اساسی به یک‌باره اتفاق نخواهد افتاد و باید قدم به قدم پیش برویم تا به نقطه قابل قبول برسیم و توسعه شهر را شاهد باشیم.

کد خبر 679710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.