تصویب لایحه دو فوریتی احداث و توسعه خط ۴ مترو شیراز در صحن علنی شورای شهر

شهردار شیراز در صحن علنی شورای اسلامی شهر، لایحه دو فوریتی احداث و توسعه خط چهار مترو شیراز همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان فارس را ارائه کرد که به تصویب شورا رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر امروز _ یکشنبه بیست‌ودوم مرداد_ در یکصد و بیست‌وپنجمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر، لایحه دو فوریتی شهرداری این کلان‌شهر مبنی بر پیشنهاد احداث و توسعه خط چهار مترو شیراز همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان فارس و شهر شیراز ارائه شد.

شهردار کلان شهر شیراز در تشریح این لایحه دو فوریتی اظهار کرد: ماه آینده میزبان سفر ریاست جمهوری به استان فارس و شهر شیراز هستیم و به منظور دسترسی به نقاط مرکزی شهر و حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) لایحه احداث و توسعه خط چهار مترو در هفته گذشته با حضور برخی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در محل حرم مطهر شاهچراغ (ع) بررسی شد.

وی افزود: در این خصوص مقرر شد خط چهار مترو از خیابان رازی در بولوار مدرس به سمت میدان دفاع مقدس و از این مسیر به سمت سه مقصد بلوار سیبویه، چهارراه گمرک، خیابان نادر و بلوار استقلال تحت عنوان فاز یک خط چهار مترو پیشنهاد شود و چنانچه مورد قبول شورای اسلامی شهر واقع شود، شهرداری مکلف است نسبت به اخذ مجوز از مبادی ذی‌ربط دولتی و استفاده از اعتبارات دولتی و پایدار شدن در بودجه کل کشور اقدام کند.

محمدحسن اسدی خاطرنشان کرد: برآورد تقریبی این پروژه ۹ هزار میلیارد تومان است که در قدم بعدی پروژه شهردار برابر ضوابط و مقررات آئین نامه مالی باید انتخاب پیمانکار را در دستور کار قرار دهد.

وی اضافه کرد: این لایحه یک تبصره دارد که در این راستا شورا باید این اجازه را به شهرداری بدهد که از منابع داخلی خود در محل ایستگاه رازی که توقف‌گاه و شفت ورودی دستگاه تی‌بی‌ام به مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان است، اقدام کند.

شهردار کلانشهر شیرازدر ادامه علت فوریتی بودن این لایحه را قرائت کرد و گفت: سفر قریب‌الوقوع ریاست جمهوری به استان فارس و شهر شیراز و تاکید استاندار و نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز و نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر تسریع در موافقت با این طرح پیشنهادی است.

به گفته این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز؛ امروز این خط از شهر نیاز به یک ابتکار و تصمیم برای توسعه خط مترو دارد و با توجه به اینکه مطالعات اولیه شهرداری برای خط چهار پیش‌بینی شده است، این خط یکی از خطوطی است که اجرای آن به عنوان یک ضرورت و در جهت رفع نیاز شهروندان در حوزه حمل‌ونقل ریلی پیشنهاد شده است.

خاطر نشان می‌شود در نهایت این لایحه دو فوریتی با رأی ۱۲ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به تصویب رسید که در ماده واحده آن به شهرداری شیراز اجازه داده شد نسبت به عقد قرارداد و اجرای تونل آنتنی جهت اتصال خط یک متروی شیراز به حرم مطهر شاهچراغ (ع) و بافت تاریخی و تجاری برابر ضوابط و مقررات جاری و عمومی و آئین نامه مالی و معاملات شهرداری به مبلغ تقریبی ۸۷۰ میلیارد تومان اقدام نماید.

این لایحه دو فوریتی سه تبصره داشت که در تبصره یک این لایحه شهرداری شیراز مکلف است نسبت به اخذ مجوزهای لازم از مبادی ذیربط دولتی به منظور استفاده از اعتبارات دولتی و پایدار شدن اعتبار خط یک به چهار در بودجه کل کشور و مبادله موافقت‌نامه با سازمان برنامه و بودجه اقدام کند.

همچنین در تبصره دو این لایحه، شهرداری شیراز مکلف شد حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه لایحه خرید ترامواهای مورد نیاز را تهیه و به شورا ارائه کند.

گفتنی است در تبصره سه این لایحه دو فوریتی شهرداری شیراز مکلف است حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه، نسبت به تعیین تکلیف و اخذ تصویب نهایی طرح زیرگذر حضرتی، از مراجع ذیصلاح اقدام کند و چنانچه طرح زیرگذر حضرتی به تصویب نهایی نرسید شهرداری طرح تونل آنتنی مذکور را از حرم مطهر شاهچراغ (ع) تا خط چهارم مترو در چهارراه شاهزاده قاسم ادامه داده و برای آن برآورد جدیدی در قالب لایحه جدید به شورا ارائه خواهد کرد.

کد خبر 679669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.