انتخاب اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورای ششم اصفهان / هشتمین کمیسیون تشکیل شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان مصوبات امروز شورای ششم این کلان‌شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه بیست‌ودوم مردادماه_ در گفت‌وگوی خبری پس از نودوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به آغاز فعالیت شورا در سال دوم اظهار کرد: با توجه به آغاز به‌کار شورا در سال سوم، هفته گذشته انتخابات هیئت رئیسه برگزار و امروز نیز در مورد عنوان کمیسیون‌ها و اعضای آن‌ها بحث و بررسی شد، ضمن اینکه قرار است در خصوص نمایندگی‌های ناظر اعضای شورا در سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تصمیماتی لحاظ شود.

وی با اشاره به بعضی آمارها در جلسات و مصوبات شورا افزود: ۹۷ جلسه علنی تا قبل از جلسه امروز و ۱۵۰ جلسه تاکنون برگزار شده است؛ جمع مصوبات دو سال اخیر نیز ۶۷۶ مصوبه بوده که بیشتر آن‌ها تأیید یا با تاکیداتی تأیید شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تعداد کمی از مصوبات نیز استرداد شده یا مسکوت باقی مانده است، اما بیش از ۹۰ درصد مصوبات شورا در حوزه‌های مختلف مورد تصویب واقع شده و به تأیید فرمانداری هم رسیده است که بر اساس آمار سهم مصوبات سال نخست ۲۸۹ مورد و سهم سال دوم ۳۸۷ مورد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز یک نسخه درخواست طرح پژوهشی برای دستیابی به فناوری قطعات پیش‌ساخته بتنی با استفاده از قطعات مصالح بازیافتی همچنین مدل جدید چسباننده‌ها در قطعات بتنی داشتیم که هر دو به تصویب رسید.

صالحی اظهار کرد: لایحه نام‌گذاری چهار بن‌بست، سه کوچه، دو بوستان، پنج خیابان فرعی، یک میدان، یک گذر، یک سه‌راهی و یک پل عابر پیاده، دستور کار بعدی ما بود که همه موارد به تصویب رسید.

وی ادامه داد: امروز همچنین دستورالعمل پیشنهادی وحدت رویه در اجرای ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها که در حوزه صدور پروانه‌ها کمک‌کننده است، به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: لایحه نحوه کسر مبالغ پرداختی در سال‌های قبل از ۱۴۰۲ برای پروانه ساختمانی، گواهی عدم خلاف و گواهی پایان کار از جمله لوایحی بود که با توجه به به‌روزرسانی در پرداخت‌های مردم و حفظ حقوق آن‌ها و اینکه ارزش پرداختی آن‌ها متناسب با شرایط اقتصادی به‌روز می‌شود، همچنین کمکی به کاهش هزینه‌های مردم برای صدور پروانه یا پایان ساخت خواهد بود، به تصویب رسید.

وی گفت: اصلاح بودجه تیرماه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان دستور کار بعدی بود که امروز مطرح شد و به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید.

صالحی با اشاره به موارد بررسی شده در پایان جلسه علنی امروز اظهار کرد: پیشنهاد عناوین کمیسیون‌های تخصصی و انتخاب اعضا آخرین بخش جلسه امروز بود. دو تغییر در نام کمیسیون‌ها داشتیم که بر اساس تصمیم اعضای کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری به «کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری» و کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات نیز به «کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات» تغییر نام داد.

وی در خصوص تشکیل هشتمین کمیسیون شورا اظهار کرد: هشتمین کمیسیون نیز با رأی اعضای شورا به‌نام «خانواده، بانوان و جوانان» فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تمام اعضای کمیسیون‌ها از پنج تا هفت نفر به رأی همکاران انتخابات شدند که فعالیت خود را طبق مصوبه ادامه خواهند داد.

کد خبر 679597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.