هنرمندان ما از دیرباز با حماسه عاشورا پیوند خورده‌اند

مشاور رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: کتاب طوفان‌البکاء نشانگر این است که هنرمندان ما از گذشته تاکنون با حماسه عاشورا پیوند خورده‌اند.

سیدامیر جاوید، در افتتاحیه نمایشگاه «طوفان‌البکاء» در اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هرکدام از گالری‌هایی که در نمایشگاه طوفان‌البکاء تدبیر شده‌اند، چنان مجلس روضه مجزایی است که شما با قرار گرفتن در آن مجلس امکان پیدا کردن معرفت نسبت به بخش‌های مهمی از حماسه عاشورا را پیدا می‌کنید.

وی افزود: آن چیزی که می‌توان در نمایشگاه طوفان‌البکاء به آن اشاره کرد، قدمت، تاریخچه و پیشینه تلفیق هنر ایرانی با هنر اسلامی و به‌خصوص با حماسه‌ای مانند عاشورا است. این کتاب که در سال ۱۲۵۰ منتشر و عرضه شد یکی از نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد هنرمندان ما از دیرباز با حماسه عاشورا پیوند خورده‌اند.

مشاور رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر ما امروز شاهد سرافرازی انقلاب اسلامی هستیم نتیجه سوگواری‌هایی است که برای سیدالشهدا (ع) انجام شد و این انرژی، پشتوانه‌ای شد تا انقلاب اسلامی پیروز شود و به حرکت درآید.

هنرمندان ما از دیرباز با حماسه عاشورا پیوند خورده‌اند

وی ادامه داد: کار هنرمند این است که دست مخاطب را بگیرد و سعی کند که از راه‌های مختلف، با زبان هنری به معرفت بهتر، دقیق‌تر و عمیق‌تری با آن چیزی که در حماسه عاشورا رقم خورده است، دست پیدا کند تا آدمی از زمین جدا شود و بیشتر و بهتر به هفت‌آسمان و به عوالمی که باید به آن‌ها سر بزند که جایگاه اصلی اوست نزدیک شود.

جاوید تصریح کرد: نمایشگاه امروز عالی بود و توصیه می‌کنم افراد حتی اگر نزدیک اصفهان نیستند رنج سفر را به تن بخرند و برای بازدید این نمایشگاه بیایند؛ بعد از تماشا پی خواهند برد که رنجی نکشیده‌اند بلکه سرمایه‌ای را اندوخته‌اند تا در طوفان‌البکاء حضور پیدا کنند.

کد خبر 679301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.