وضعیت بازارها در هفته سوم مرداد / قیمت خودروهای داخلی باز هم افزایش پیدا کرد

سومین هفته از مرداد در حالی به پایان رسید که شاهد فراز و فرودهای اندکی در بازارها بودیم به طوری که میتوان گفت هفته نسبتا آرامی برای بازارهای ریسکی بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قیمت دلار در اولین روز هفته به کانال ۴۹ هزار تومان برگشت و با قیمت ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان در بازار آزاد معامله شد. روند کاهشی قیمت دلار همچنان تا آخر هفته ادامه داشت به طوری که قیمت دلار تا روز پنجشنبه با کاهش ۴۰۰ تومانی همراه بود و در نهایت به ۴۹ هزار و ۴۵۰ تومان رسید. قیمت یورو در بازار آزاد نیز از ۵۴ هزار و ۸۰۰ تومان در روز شنبه به ۵۴ هزار و ۶۰۰ تومان تا روز پنجشنبه رسید.

بازار سکه در هفته سوم مرداد

سکه امامی در اولین روز این هفته به قیمت ۲۹ میلیون ۴۹۳ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شد. علاوه بر این قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به دو میلیون و ۳۹۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. بازار فلز زرد که توانست در برابر افزایش قیمت مقاومت کند با روند کاهشی همراه بود. برای مثال سکه امامی با ۹۹۸ هزار تومان کاهش قیمت یعنی چیزی در حدود ۳.۴۰ درصد کاهش به قیمت ۲۸ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان رسید.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به دو میلیون و ۳۳۹ هزار و۶۰۰ تومان تا روز پنجشنبه رسید که به نظر می‌رسد به دلیل کاهش قیمت دلار و قیمت انس جهانی رخ داده است. این ریزش قیمت در حالی در بازار رخ داد که حباب سکه در بیشتر قطعات افزایشی بود.

شاخص کل بورس در هفته سوم مرداد

شاخص کل بورس در اولین روز هفته با رشد ۳۹,۳۸۴ واحدی همراه بود و به ۲,۰۳۳,۰۴۳ واحد رسید. در روز یکشنبه نیز بازار بورس روند سبز خود را ادامه داد و با رشد ۶,۹۹۳ واحدی، به ۲,۰۴۰,۰۴۲ واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس در پایان معاملات روز دوشنبه با رشد ۱۱,۱۰۹ واحدی، به ۲,۰۵۱,۱۲۱ واحد رسید. از روز سه‌شنبه با قرمز شدن تابلو بورس، شاخص کل بورس در پایان معاملات با کاهش ۱۳, ۲۰۸ واحدی، به ۲,۰۳۷,۸۶۳ واحد رسید. در روز چهارشنبه نیز روند سرخ بورس ادامه داشت و شاخص کل با کاهش ۸۸۴.۴۴ واحدی، به ۲,۰۳۶,۹۸۵.۵۲ واحد رسید؛ همچنین ارزش معاملات خرد در آخرین روز بورس در این هفته نزدیک به رقم ۴,۱۹۹ میلیارد تومان اعلام شد.

با قرمز شدن تابلو بورس می‌توان گفت خروج پول سرمایه‌گذاران حقیقی به میزان ۱۳۱ میلیارد تومان در این روند کاهشی مؤثر بوده است. اگر چه لغو مصوبه نرخ خوراک باعث سبزپوش شدن گروه پتروشیمی شد اما سبز شدن رنگ این گروه بر کلیت بازار تأثیری نداشت.

بازار خودرو در هفته سوم مرداد

در آغاز سومین هفته از مردادماه، شاهد ثبات قیمت خودرو در بازار بودیم و قیمت‌ها تغییر چندانی نداشت. در واقع روند ثابت قیمت خودرو در روز شنبه، این انتظار را ایجاد کرد که قرار نیست محصولات افت‌وخیزهای قیمتی زیادی را تجربه کنند.

در اولین روز هفته، اقتصادی‌ترین خودرو در بازار یعنی کوییک S که به نوعی فیس لیفتی از پراید به حساب می‌آید، با قیمت ۳۵۵ میلیون تومان در بازار آزاد معامله شد. علاوه بر این شاهین که از محصولات پرطرفدار سایپا است، به قیمت ۵۸۰ میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش شد. پژو ۲۰۶ تیپ دو که از خودروهای محبوب و اقتصادی در سبد محصولات ایران‌خودرو است، به قیمت ۴۸۵ میلیون تومان در بازار آزاد رسید.

در آغاز این هفته بازار خودروهای مونتاژی نیز همچون قیمت محصولات داخلی تغییری نداشت. برای مثال جک j 4 که ارزان‌ترین خودرو مونتاژی موجود در کشور است، بدون افزایش قیمت در بازار آزاد به نرخ ۷۴۰ میلیون تومان معامله شد. علاوه بر این ام‌وی‌ام x 22 دنده‌ای که یکی دیگر از خودروهای اقتصادی در سبد محصولات مونتاژی است به قیمت ۷۵۵ میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش شد.

فیدلیتی پرایم ۵ نفره نیز در بازار آزاد قیمت یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومانی داشت.

پس از گذشت پنج روز از آغاز هفته قیمت خودروها در بازار با نوسان قیمت همراه بود. علت این نوسان قیمت را می‌توان انتشار خبر ترخیص اولین محموله خودرو اروپایی یعنی فیات ۵۰۰ و سپس تکذیب این خبر دانست که باعث شد تا بازار مجدد ملتهب شود. برای مثال پژو ۲۰۷i دنده‌ای که خودرویی محبوب در سبد ایران‌خودرو به‌شمار می‌آید، امروز بیشترین افزایش قیمت را در بازار خودروهای داخلی تجربه کرد، قیمت این محصول پرطرفدار امروز با ۱۰ میلیون تومان رشد به قیمت نهایی ۶۴۰ میلیون تومان در بازار معامله شد.

در سبد محصولات شرکت سایپا نیز خودرو شاهین G با چهار میلیون تومان افزایش قیمت در بازار آزاد به قیمت ۵۷۷ میلیون تومان رسید، همچنین کوییک دنده‌ای S که به عنوان ارزان‌ترین خودروی سواری موجود در بازار شناخته می‌شود با سه میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته به قیمت ۳۵۲ میلیون تومان رسید.

محصولات مونتاژی با تغییرات قیمت کمتری همراه بودند به طوری که قیمت خودرو جک J4 نسبت به روز گذشته تغییر قیمت نداشت و همان ۷۵۰ میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش شد. علاوه بر این ام‌وی‌ام X۲۲ دنده‌ای از سبد مدیران خودرو امروز شاهد کاهش قیمت ۱۴ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته بود و به قیمت ۷۴۰ میلیون تومان نزدیک شد.

همچنین فیدلیتی پرایم ۵ نفره امروز در صدر بیشترین کاهش قیمت قرار داشت و با ۳۰ میلیون تومان ریزش نسبت به روز گذشته به یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان در بازار آزاد رسید.

کد خبر 678839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.