تعیین نرخ خرید توافقی برنج پرمحصول مازندران

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از کشاورزان و تولید محصول برنج، نرخ خرید توافقی برنج پرمحصول افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباسعلی وفایی‌نژاد امروز _چهارشنبه هیجدهم مردادماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و ابلاغیه جدید شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، نرخ جدید خرید توافقی برنج پرمحصول به منظور حمایت از کشاورزان اعلام شد.

وی با اشاره به خرید انواع برنج پرمحصول در این طرح، افزود: نرخ جدید خرید انواع برنج بر اساس حداکثر هشت درصد شکستگی، از قرار هر کیلوگرم برای برنج‌های ندا ۳۵ هزار و ۳۰۰ تومان، شیرودی ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان و فجر ۴۶ هزار و ۶۵۰ تومان در بسته‌بندی‌های ۱۰ کیلویی تعیین شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران شرط خرید این محصولات را به دور بودن از آسیب‌ها، شرایط غیربهداشتی یا حشره‌زدگی دانست و خاطرنشان کرد: اداره کل غله مازندران تمهیدات لازم را برای عقد قرارداد با تشکل‌های صنفی آماده همکاری در این طرح انجام داده و تاکنون قرارداد تحویل دو هزار و ۵۵۰ تن انواع برنج پرمحصول با تشکل‌های صنفی بسته شده است.

وفایی‌نژاد تصریح کرد: خرید توافقی برنج‌های پرمحصول پس از هماهنگی و انجام تمهیدات لازم و عقد قرارداد با شالی‌کوبی‌داران و تشکل‌های صنفی معرفی شده از سوی اتحادیه شرکت‌های تعاونی شالی‌کوبی‌داران و مشارکت اتحادیه تعاونی روستایی استان در سطح شهرستان‌های گلوگاه تا نور، انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای خرید و تحویل برنج به مراکز تعیین‌شده وجود ندارد، گفت: انبارهای شهرستان‌های بابل و فریدون‌کنار اداره کل غله و خدمات بازرگانی، آماده دریافت انواع برنج پرمحصول از تشکل‌های صنفی طرف قرارداد است.

کد خبر 678688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.