مجلس پاسخگوی ساخت‌وسازهای غیرمجاز باشد

رئیس کمیته بحران و ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: مجلس شورای اسلامی باید پاسخگوی ضعف قانون در حوزه ساخت‌وسازهای غیرمجاز باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بابایی امروز _سه‌شنبه هفدهم مردادماه_ در صدوشصت‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: حوادثی که پیرامون ساخت‌وساز غیرمجاز در منطقه ۱۹ رخ داد، نیازمند ریشه‌یابی است.

وی افزود: مشخص است که در قانون ساخت‌وساز غیرمجاز جرم‌انگاری لحاظ نشده است و اراذل و اوباش به این نتیجه رسیدند که به جای دزدی می‌توانند ساخت‌وساز انجام دهند و قانون نیز بازدارنده آن‌ها نیست.

رئیس کمیته بحران و ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه متخلفان ساخت‌وساز غیرمجاز در امنیت کامل هستند، خاطرنشان کرد: جرم‌انگاری برای سازنده متخلف وجود ندارد و تنها در بعضی موارد به تخریب سازه ختم می‌شود. مردم عادی ساخت‌وساز غیرمجاز انجام نمی‌دهند، بلکه این نوع ساخت‌وسازها مافیا دارد.

بابایی با اشاره به بازدید یکی از نمایندگان مجلس از حادثه خلازیر و انتشار توییتی در این زمینه، تصریح کرد: این نماینده در توییت خود گفته بود که خطای خاطیان مشهود است، در حالی که مجلس شورای اسلامی جرم‌انگاری نکرده و حتی در بودجه سال ۱۴۰۲ نیز اجازه ارائه انشعاب موقت به ساخت‌وساز غیرمجاز داده شده است؛ بنابراین مجلس شورای اسلامی باید پاسخگو باشد، چراکه قانون نه تنها جلوگیری نمی‌کند، بلکه از خاطیان حمایت می‌کند.

وی با طرح این پرسش که چرا عمر مفید شهردار ناحیه سه ماه است، گفت: لازم است ناحیه ویژه در شهرداری لحاظ و از طرف شورای عالی استان‌ها موضوع جرم‌انگاری ساخت‌وسازهای غیرمجاز، از سوی مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

کد خبر 678544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.