تغییر شیوه آگاهی‌بخشی از خبررسانی صرف به مطالبه‌گری اجتماعی

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروزه با تغییر شیوه آگاهی‌بخشی از خبررسانی صرف به مطالبه‌گری اجتماعی، فرصتی پیش‌ آمده است تا خواست نهایی مردم به‌صورت مشخص به نهادهای تصمیم‌گیرنده برسد.

زهرا شمس‌احسان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بازنمایی صحیح از واقعیت‌های کنونی اجتماعی برای حاکمیت از عمده چالش‌هایی بود که از گذشته منجر به ایجاد شکاف میان بدنه مردم و قدرت می‌شد.

وی افزود: نهاد رسانه موهبتی شد تا هم کارگزاران نظام سیاسی به حقیقت موجود واقف شوند و هم شهروندان راهی پیدا کنند که انعکاس خواسته‌های آن‌ها در پیشگاه حاکمان باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: امروزه با تغییر شیوه آگاهی‌بخشی از خبررسانی صرف به مطالبه‌گری اجتماعی، فرصتی پیش‌آمده است تا خواستِ نهایی مردم به‌صورت مشخص به نهادهای تصمیم‌گیرنده برسد، حتی این صداهای پراکنده مردمی در منشور خبرنگاران متحد و هم‌راستا و منجر به تصمیم‌سازی و تغییر در مقیاس وسیع شود.

شمس‌احسان ادامه داد: خبرنگار، صدای مردم در گوش حاکمیت و خبرنگاران داعیه‌دار مطالبات اجتماعی هستند؛ بنابراین شایسته است که ضمن پاسداشت مقام خبرنگاری، تسهیلگری‌های جامعی انجام شود تا آن‌ها با فراغت بیشتری به شفاف‌سازی امور و تبیین معضلات بپردازند، چراکه باور داریم رسانه به‌ویژه در زمان حاضر، نمایانگر خواست حداکثری مردمی است و خبرنگاران به‌عنوان نمایندگان جامعه، آئینه تمام‌نمای این مطالبات هستند.

وی گفت: در روز خبرنگار و به پاسداشت تلاش‌های شبانه‌روزی این قشر، قدردان زحمات خالصانه، بی‌شائبه و مداوم آن‌ها هستیم و امیدواریم بتوانیم در تعامل بیشتر با خبرنگاران به رفع دغدغه‌های حقیقی مردم نائل شویم.

کد خبر 678492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.