نخبگان و متخصصان امر در انتخابات نامزد شوند

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: می‌طلبد که امسال مردم استان کردستان حضور پرشوری در انتخابات داشته باشند که این در صورتی امکانپذیر است که نخبگان و متخصصان امر در انتخابات کاندیدا شوند و مردم حق انتخاب بسیاری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: بنده برای خدمتگزاری به مردم استان کردستان در کسوتی هم که الان هستم وقت کم می‌آورم، به همین دلیل در برنامه من نیست که نه برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و نه نمایندگی مجلس کاندیدا شوم.

وی افزود: هرکس بتواند شور و نشاط انتخاباتی ایجاد کرده و تنور انتخابات را گرم کند، ما از فعالیت او استقبال می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: می‌طلبد که امسال مردم استان کردستان حضور پرشوری در انتخابات داشته باشند که این در صورتی امکانپذیر است که نخبگان و متخصصان امر در انتخابات کاندیدا شوند و مردم حق انتخاب بسیاری داشته باشند.

وی گفت: قریب به سه سال از عمر خدمتم در استان کردستان می‌گذرد که در این مدت با چهار جامعه ماموستایان اهل سنت، روحانیون و طلاب اهل تشیع، نخبگان و هنرمندان و اقشار عادی مردم در ارتباط بوده‌ام و طی جلسات بسیاری مسائل و مشکلات آنها را پیگیری کرده‌ام.

حجت الاسلام پورذهبی تصریح کرد: این ارتباط در حال حاضر نیز ادامه دارد و مسائل و مشکلات هر قشر خاص احصاء و پیگیری می‌شود.

رفع ابهامات هزینه‌کرد زکات جمع‌آوری شده در کردستان

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به ابهاماتی که در بحث هزینه‌کرد زکات در استان کردستان وجود دارد، گفت: میزان زکات جمع‌آوری شده ۵۲ میلیارد تومان بوده که در بخش‌های غلات، مال‌التجاره، مستحبی، فطره و کفاره جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد: بجز زکات غلات که بالغ بر سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده و به حساب کمیته امداد واریز شده است، مابقی زکات جمع‌آوری استان توسط خود مردم جمع‌آوری و به نیازمندان اهدا شده است.

رسالت یک خبرنگار پیگیری حل مشکلات مردم است

حجت الاسلام پورذهبی در بخشی دیگر از سخنان خود به بیان رسالت یک خبرنگار در جامعه پرداخت و عنوان کرد: یک خبرنگار باید حس دلسوزی داشته باشد و درصدد حل مشکلات مردم بربیاید.

وی ادامه داد: در حوزه نشریات میزان مقاله‌های تولیدی در استان کردستان کم است و نشریات تخصصی در برخی از حوزه‌ها همچون فیلم و سینما و تئاتر وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان همچنین از خبرنگاران استان خواست در پرداختن به موضوعاتی همچون تاریخ این استان بیشتر همت کرده و مطالب ارزشمندی را تولید کنند.

فعالیت ۱۶۰ خبرنگار در کردستان

عیسی فلاحی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: ۱۶۰ نفر خبرنگار در ۱۴۵ نشریه و رسانه در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: اقتصاد رسانه در استان کردستان ضعیف است که می‌طلبد مسئولان از خبرنگاران این استان حمایت بیشتری داشته باشند.

کد خبر 678448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.