سنجش سلامت دانش‌آموزان عشایری رایگان است؟

به طور کلی ۲۲۴ هزار و ۵۰۴ دانش‌آموز عشایری در کشور وجود دارد، این در حالی است که تاکنون نزدیک به ۳۰ هزار دانش‌آموز عشایری به صورت رایگان سنجش شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طرح سنجش سلامت دانش آموزان پیش دبستانی و اول ابتدایی به منظور ارزیابی سلامت جسمانی دانش‌آموزان در بدو ورود به مقطع ابتدایی و پیش دبستانی انجام می‌شود؛ در سال گذشته ثبت‌نام سنجش سلامت دانش‌آموزان در خردادماه و هم‌زمان با آغاز ثبت‌نام مدارس ابتدایی انجام شد که برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ با تغییراتی مواجه شده است.

والدین دانش‌آموزان اول ابتدایی و پیش دبستانی باید به مدارس مورد نظر برای ثبت‌نام مراجعه کند و پس از آن در بازه زمانی مشخص شده توسط وزارت آموزش و پرورش، پیش ثبت‌نام نوآموز را به صورت الکترونیکی انجام داده و سپس والدین با مراجعه به پایگاه سنجش سلامت نزدیک به محل سکونت خود، اقدام به تکمیل سنجش سلامت دانش‌آموز می‌کنند.

سنجش سلامت ۳۰ هزار دانش‌آموز عشایری

علی تیرگیر، سرپرست دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش از سنجش سلامت ۳۰ هزار دانش‌آموز عشایری خبر داد.

وی با بیان اینکه امسال سنجش دانش‌آموزان عشایری به صورت رایگان انجام شد، افزود: بر اساس آماری که تا بیست روز پیش از آموزش و پرورش استثنایی کشور دریافت کردیم، تاکنون نزدیک به ۳۰ هزار دانش‌آموز عشایری سنجش شده‌اند.

سرپرست دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به طور کلی ۲۲۴ هزار و ۵۰۴ دانش‌آموز عشایری در کشور وجود دارد، تصریح کرد: مشکل نیروی انسانی یکی از مسائلی است که آموزش و پرورش با آن دست و پنجه نرم می‌کند، جامعه عشایری نیز از این امر مستثنی نیست.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که از نیروهای با کیفیت در جامعه عشایری کشور استفاده کنیم؛ چراکه دانش‌آموزان عشایری از بسیاری ابزارهایی که دانش‌آموزان روستایی و شهری برخوردار هستند، محروم هستند و از این رو در راستای عدالت آموزشی و تربیتی از نیروهای با کیفیت در مدارس عشایری استفاده می‌کنیم.

فعالیت ۶۹ پایگاه سنجش نوآموزان در مناطق اصفهان

پیش‌تر نیز روح‌الله خزایی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه پایگاه‌های سنجش نوآموزان در سال ۱۴۰۲ برخلاف سال‌های گذشته، به جای تابستان در بهار فعالیت دارد، اظهار کرد: سایت my.medu.ir برای دریافت نوبت از مراکز سنجش همه مناطق و نواحی استان از اواخر اردیبهشت‌ماه فعال خواهد بود و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به این سایت برای دریافت نوبت اقدام کنند.

وی درباره فعالیت ۶۹ پایگاه سنجش نوآموزان در نواحی و مناطق استان افزود: بر اساس طرح جدید سنجش سلامت نوآموزان، فعالیت پایگاه‌ها تا روز ۱۰ خردادماه فعال بوده و لازم است تمام خانواده‌هایی که فرزند آن‌ها در مهرماه سال ۱۴۰۲ وارد پایه اول می‌شود، با مراجعه به این سایت تا پایان مهلت مقرر نسبت به دریافت نوبت اقدام کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: فرایند دریافت نوبت به شیوه‌ای ساده و آسان طراحی شده تا خانواده‌ها بتوانند بدون نیاز به مراجعه به کافی‌نت، این کار را از منزل با موبایل یا لب‌تاپ انجام دهند و هزینه آن را نیز به صورت آنلاین از درگاه سایت my.medu.ir پرداخت کنند.

وی با تاکید بر اینکه والدین سنجش سلامت نوآموزان را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که فرآیند نوبت‌گیری و ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایگاه‌های سنجش سلامت سطح استان تا پایان خردادماه ۱۴۰۲ به اتمام برسد و از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم در این روزها نسبت به فرایند سنجش سلامت فرزندان خود اقدام کنند و روند آن را به روزهای پایانی آخر ماه موکول نکنند.

کد خبر 678344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.