آمادگی برای حضور ارزیابان یونسکو در شهر همدان

شهردار همدان گفت: اقدامات باقی‌مانده در روزهای آینده انجام خواهد شد و منتظر حضور ارزیابان یونسکو در شهر همدان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مسعود حسینی، امروز_ یک‌شنبه پانزدهم مردادماه_ در بازدید از بافت تاریخی، سنتی و بازار همدان با هدف تمهید مقدمات ثبت جهانی هگمتانه، اظهار کرد: بالای صد کامیون زواید و تابلو از سطح بازار جمع‌آوری و چهره بازار کاملاً متفاوت و زیباتر شده است.

وی با اشاره به برخی اقدامات جزئی باقی‌مانده افزود: لکه‌گیری داخل بازار و مرمت جزئی در پیاده‌راه‌های سطح بازار در چند روز آینده انجام می‌شود تا بر اساس برنامه‌ریزی‌ها کارها به اتمام برسد.

شهردار همدان گفت: با اتمام فعالیت‌های باقی‌مانده منتظر حضور ارزیابان یونسکو در شهر همدان هستیم.

آمادگی برای حضور ارزیابان یونسکو در شهر همدان

اقدامات خوبی در راستای ثبت جهانی هگمتانه انجام شده است

علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان نیز در این بازدید اظهار کرد: از خدمات دستگاه‌های متولی در ثبت جهانی هگمتانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: در چند ماه گذشته اقدامات خوبی در راستای ثبت جهانی هگمتانه انجام و این اقدامات توسط کارشناسان میراث فرهنگی تأیید شده است.

قاسمی فرزاد با اشاره به برخی کارهای جزئی باقی مانده در راستای ثبت جهانی هگمتانه اضافه کرد: با همکاری مدیریت شهری، برق، مخابرات، گاز و سایر دستگاه‌های متولی باید این موارد برطرف شود تا مشکلی برای ثبت جهانی هگمتانه پیش نیاید.

استاندار همدان حذف زواید بصری توسط شهرداری همدان را قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: در مجموع اقدامات رضایت‌بخش بوده و مشکل خاصی وجود ندارد و بخش عمده لکه‌گیری معابر و جمع‌آوری آسفالت پیرامون سایت هگمتانه انجام شده و بقیه موارد تکمیلی باید تا دو هفته باقی‌مانده تا حضور ارزیابان یونسکو رفع شود.

کد خبر 678176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.