حذف خودروهای بنزینی و دیزلی اسلو تا ۲۰۲۵

مدیران شهر اسلو قصد دارند در راستای اهداف کاهش آلودگی هوا و گذار به انرژی‌های سبز، تا سال ۲۰۵۰ تمام خودروهای شهر را به انواع برقی تغییر دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تجربه نروژ نشان می‌دهد که وسایل نقلیه الکتریکی بدون عواقب ناگوار پیش‌بینی‌شده توسط برخی منتقدان، مزایایی به همراه دارند. البته مشکلاتی نظیر شارژرهای غیرقابل اعتماد و انتظارهای طولانی در دوره‌های تقاضای بالا وجود دارد اما هوای بسیار پاکیزه این شهر گواهی بر تأثیر چشمگیر استفاده از خودروهای برقی به نفع کشور است.

آلودگی صوتی در این کشور جایی ندارد زیرا تعداد خودروهای بنزینی و دیزلی پرسروصدا بسیار کم است. انتشار گازهای گلخانه‌ای اسلو از سال ۲۰۰۹ تاکنون ۳۰ درصد کاهش یافته است، همچنین ورود این خودروها باعث بیکاری کارمندان پمپ‌های بنزین نشده یا بروز مشکل در شبکه برق‌رسانی را به همراه نداشته است.

عزم اسلو در حذف خودروهای بنزینی و دیزلی تا ۲۰۲۵

تمام خودروهای اسلو، پایتخت نروژ، تا سال ۲۰۲۵ جای خود را به وسایل نقلیه الکتریکی خواهد داد که مدیران امیدوار هستند، نتیجه این اقدام کاهش قابل‌توجه انتشار کربن را در شهر، با جمعیت ۶۷۰ هزار نفر، به دنبال داشته باشد. شواهد حاکی از آن است که برنامه‌ریزان برای تحقق هدف خود در حال اعمال اقدامات ویژه‌ای هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به رایگان‌سازی استفاده از پارکینگ‌های شهری برای دارندگان وسایل نقلیه برقی، اجازه تردد به این افراد برای بهره‌گیری از خطوط اتوبوس‌رانی و کاهش مالیات‌ها اشاره کرد. علاوه بر این، مدیران اسلو در نظر دارند برای به صفر رساندن انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰، پروژه‌های هوشمند دیگری را در ساخت‌وسازهای شهری، مدیریت مدور پسماندها و توسعه سیستم‌های انرژی سبز اجرا کنند.

این شهر بخش ساخت‌وساز را هدف قرار داده است که منبع بیش از یک‌چهارم گازهای گلخانه‌ای آن است؛ پیمانکارانی که در پروژه‌های عمومی مناقصه می‌کنند، در صورت استفاده از تجهیزاتی که با برق یا سوخت زیستی کار می‌کنند، شانس بیشتری برای برنده شدن دارند.

کد خبر 678138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.