استفاده از تکنولوژی و هوشمندسازی برای حل مسائل در شهر زندگی

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه زیرساخت اصلی شهر زندگی، هوای پاک و محیط زیست ایمن است، گفت: در شهرداری اصفهان این موضوع مورد توجه قرار گرفته تا شهرداری‌ها و سازمان‌ها برای حل مسائلی مانند آلودگی و مشکلات زیست‌محیطی از تکنولوژی و هوشمندسازی استفاده کنند.

احمدرضا مصور در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهر زندگی به زیرساخت‌هایی نیاز دارد که تنها در حوزه اقتصادی، تولیدی و ساخت‌وساز نیست، بلکه فرهنگ پسماند، قوانین حمل‌ونقل و ترافیک از جمله این زیرساخت‌ها است و بعضی موارد نیز نرم‌افزاری است مانند اینکه بتوانیم فرهنگ شهرنشینی را تثبیت کنیم،

وی افزود: بخشی از زیرساخت‌های شهر زندگی مانند خیابان، پل و تمام آن چیزی که برای ارائه خدمات نیاز است، سخت‌افزاری محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه به‌طور قطع امکان توسعه تمام معابر را نداریم، گفت: اگر پس از اتمام حلقه حفاظتی رینگ چهارم، حلقه ششم نیز ساخته شود، باز هم بزرگراه‌ها از وجود خودروها اشباع می‌شود، در نتیجه باید تدابیر جدیدی اندیشیده شود.

وی با تاکید بر اینکه باید حمل‌ونقل عمومی آسان و در دسترس، وجود داشته باشد، گفت: هنگامی که به‌عنوان یک شهروند قصد رفت‌وآمد در شهر را داشته باشید، در صورتی از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنید که در دسترس، ارزان و ایمن باشد و اگر این پارامترها وجود نداشته باشد، چنین انتظاری بیهوده است‌.

مصور با بیان اینکه زیرساخت اصلی یک شهر برای زندگی، هوای پاک و محیط زیست ایمن از لحاظ مختلف است، تصریح کرد: شهر اصفهان در این زمینه دچار مشکل است، چراکه از ابتدای سال تاکنون هوای پاک نداشته، در حالی که شهر زندگی باید این زیرساخت را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه و بودجه شهرداری اصفهان این موضوع مورد توجه قرار گرفته است تا تمام شهرداری‌ها و سازمان‌ها به سمتی حرکت کنند که برای حل مسائلی مانند آلودگی و مشکلات زیست‌محیطی از تکنولوژی و هوشمندسازی استفاده شود، البته وضعیت فعلی نامطلوب نیست اما تا شرایط ایده‌آل فاصله زیادی داریم.

کد خبر 677646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.