لزوم تقویت ارتباطات شیان و اصفهان

معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: اصفهان به عنوان شهر خواهرخوانده با شهر شیان چین، ارتباطات و تعاملات متعددی را در طول بیش از سه دهه گذشته برقرار کرده، اما بر تقویت ارتباطات پیش رو میان شهر شیان و اصفهان تاکید داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کمال حیدری امروز _پنجشنبه دوازدهم مردادماه_ در دیدار هیئتی از شهرداری شهر شیان کشور چین اظهار کرد: قدمت ارتباطات و مراودات میان ایران و چین به سال‌های بسیار گذشته باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه همواره ارتباطات و تعاملات بین دو کشور و دو ملت متأثر از سوابق، علاقه‌ها و فصول مشترک است، گفت: در این راستا ارتباط مردم ایران و چین به چند صد سال قبل و مرتبط با راه ابریشم بر می‌گردد، چرا که یکی از مسیرهای مهم ارتباطی جاده ابریشم، شهر اصفهان و شهر شیان چین بوده است.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان تصریح کرد: گرچه سطوح ارتباط اقتصادی بین ایران، چین و اصفهان برقرار است، اما ارتباط بین تمدن‌ها و فرهنگ‌ها بیشتر منظور و هدف بوده، البته اصفهان به عنوان شهر خواهرخوانده با شهر شیان چین، ارتباطات و تعاملات متعددی را در طول بیش از سه دهه گذشته برقرار کرده، اما بر تقویت اهداف و فصول مشترک پیش رو میان شهر شیان و اصفهان تاکید داریم.

وی افزود: آنچه در شهر اصفهان، امروز متجلی است معنویت، مفهوم و معنا است، این نوع نگاه متعالی در همه ابنیه‌ها و اماکن تاریخی اصفهان از گذشته تا به امروز حاکم بوده و بر این مبنا، اصفهان را شهر زیبای خدا نامیده‌اند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در سطح خواهر خواندگی برای ارتباط و تعامل بیشتر و تسهیل ترددها میان دو شهر خواهرخوانده، مسئولان مختلفی از کشور چین در اصفهان حضور یافته و جلسات متعددی برگزار شده، در این راستا فراهم کردن فضای بهتر برای حضور گردشگران چینی در اصفهان از جمله موارد و مصوبات جلسات در سطح مسئولان بوده است، این شرایط در سایه خواهر خواندگی می‌تواند تقویت شود.

وی تاکید کرد: امروزه در قالب بحث گردشگری می‌توان اقدامات، مراودات و تفاهم‌نامه‌های متعددی را به امضا رساند، این آمادگی کامل در بدنه شهرداری اصفهان برای ارائه خدمت در بستر گردشگری به مردم شهر شیان چین فراهم است، همچنین معرفی ظرفیت‌های شهر شیان و اصفهان به یکدیگر می‌توانند از دیگر مسیرهای پیش رو باشد.

حیدری اضافه کرد: برای تحقق این مهم لازم است یک مستندسازی تصویری از ظرفیت‌ها، امکانات، اماکن تاریخی، فرهنگ‌ها و آداب و رسوم میان دو شهر شیان و چین برقرار شود، یکی دیگر از عرصه‌هایی که می‌تواند موجب ارتباط میان اصفهان و شهر شیان چین باشد، توسعه بازی‌های هیجانی برای کودکان و نوجوانان در شهر اصفهان است که ما تمایل داشته از تجارب موفق شهر شیان بهره ببریم.

وی تاکید کرد: طی دو ماه آینده، اصفهان میزبان جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوانان است، از این فرصت برای دعوت از مسئولان شهرشیان برای حضور در این جشنواره دعوت می‌کنیم.

کد خبر 677540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.