با عراق از نزدیک برای انتقال پول ایران در ارتباط هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما با عراق از نزدیک در ارتباط هستیم تا اطمینان پیدا کنیم انتقال پول ایران مطابق با تحریم‌های آمریکا انجام شود.

به گزارش ایمنا، متیو میلر در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات نخست‌وزیر عراق مبنی بر اینکه مذاکرات با طرف آمریکایی برای پرداخت بدهی گاز ایران همچنان ادامه دارد و اینکه آیا واشنگتن قصد آزادسازی تمام پول ایران در عراق و انتقال آنها را دارد؟ اظهار کرد: معافیت تحریمی واردات برق عراق از ایران، اجازه انتقال پول برق خریداری شده از ایران به یک حساب بانکی با دسترسی محدود و انتقال مجدد آنها به کشورهای مشخص و محدود ثالث در حساب‌های بانکی را با دسترسی محدود می‌دهد.

وی افزود: سودانی، نخست‌وزیر عراق تعهد خود را به تقویت امنیت انرژی عراق نشان داده است. این مکانیسم تنها راهی است که ما به دنبال کاهش فشار ایران بر عراق هستیم. ما با عراق از نزدیک در ارتباط هستیم تا اطمینان یابیم انتقال پول ایران مطابق با تحریم‌های آمریکا انجام شود و از آن برای اهداف غیرقانونی استفاده نشود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: ما همچنان از استفاده این پول در راستای اهداف بشردوستانه حمایت می‌کنیم و به تعامل با دولت عراق در مورد این موضوعات پیچیده ادامه خواهیم داد.

میلر در پاسخ به اینکه تمام ۱۰ میلیارد دلار از عراق به عمان منتقل می‌شود؟ گفت: من از مقدار پولی که قرار است از عراق به بانک‌های عمانی منتقل شود، خبر ندارم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا دوم مردادماه نیز در نشستی در واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره نقش عمان و قطر در بازپرداخت بدهی‌های ایران از سوی عراق افزود: می‌توانم علاقه‌مندی و تمایل عمان برای دریافت بخشی از این پول ایران را تأیید کنم و ما انتظار داریم این انتقال انجام شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ما معتقدیم این یک گام مهم برای خروج این پول از عراق است زیرا ایران از این پول به عنوان یک اهرم علیه کشور همسایه خود استفاده می‌کند.

میلر اضافه کرد: این پول در عمان نگهداری خواهد شد اما محدودیت‌های عراق بر این پول در عمان نیز اعمال خواهد شد. از این پول تنها در اهداف غیرتحریمی و بشردوستانه می‌توان استفاده کرد و هر انتقالی باید از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا تأیید شود.

پیش از این، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، بیست‌وهشتم تیرماه معافیت تحریمی جدید عراق برای پرداخت بهای برق وارداتی از ایران را تأیید و اعلام کرد که واشنگتن برای بیستمین بار این معافیت برق را تجدید کرده است.

کد خبر 677503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.