فرصت‌های مغفول مانده زیادی در حوزه گردشگری شهر تیران وجود دارد

فرماندار تیران و کرون با اشاره به فرصت‌های مغفول مانده در حوزه گردشگری شهر تیران، گفت: درهای سنگی باغات، حمام تاریخی، آسیاب و کوچه باغات‌های زیبای شهر تیران هر کدام یک فرصت برای جذب مسافر است که در قالب یک بسته کامل بسیار جذاب خواهد بود.

علی محمدی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ظرفیت فعال در حوزه گردشگری تیران و کرون اظهار کرد: رونق صنعت گردشگری در این شهرستان امکان رشد اقتصادی را فراهم می‌کند و به عنوان پیشران توسعه اقتصادی این منطقه مطرح است.

وی افزود: وجود ظرفیت بین‌المللی حیات وحش و قلعه تاریخی قمیشلو به عنوان قطب گردشگری و فرصت استثنایی جذب توریست مطرح است که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آمادگی همکاری و ایجاد یک پروژه مهم را دارند.

فرماندار تیران و کرون رفع اختلاف و تعامل میان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و حفاظت محیط زیست را پیش‌نیاز اجرای طرح گردشگری در این منطقه دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن قلعه تاریخی در حیات وحش و منطقه حفاظت شده، رعایت اصول زیست‌محیطی لازم است و آن سازمان باید اعلام نظر کند.

محمدی‌کیا با اشاره به دیگر پروژه‌های گردشگری این شهرستان گفت: روستاهای تاریخی مقصد بسیاری از گردشگران خواهد بود که در بعضی مناطق گردشگری و تاریخی و در بعضی از روستاهای گردشگری طبیعی حائز اهمیت است.

وی با اشاره به فرصت‌های مغفول مانده در حوزه گردشگری شهر تیران افزود: درهای سنگی باغات، حمام تاریخی، آسیاب و کوچه باغات‌های زیبای این شهر هر کدام یک فرصت برای جذب مسافر است که در یک بسته کامل بسیار جذاب خواهد بود.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به پتانسیل فرهنگی فعال در این منطقه تاکید کرد: به دنبال جذب نسل جوان برای هدایت و راهبری حوزه‌های فرهنگی هستیم تا با مشارکت آن‌ها این عرصه فعال‌تر شود و جوانان سهم خود را در توسعه شهرستان ایفا کنند.

محمدی‌کیا اضافه کرد: این شهرستان به لحاظ ظرفیت‌های فعال فرهنگی از جمله زادگاه علمای بزرگ همچون آیت‌الله العظمی مظاهری، آیت‌الله امامی و علمای فرهیخته، در جایگاه بالایی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: روستاهای این شهرستان با تشکیل شورای فرهنگی توانسته‌اند فرصت‌های خود را در این عرصه فعال کنند تا خدمت‌رسانی فرهنگ دینی بر محوریت حوزه علمیه انجام شود.

کد خبر 677465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.