آماده‌باش تیم‌های امدادی و خدماتی اصفهان در تعطیلات گرمای تابستانه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آماده‌باش تیم‌های امدادی و خدماتی استان طی تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری خبر داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره تعطیلی یازدهم و دوازدهم مردادماه، اظهار کرد: با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا در روزهای جاری، به‌منظور حفظ سلامت شهروندان، هیئت دولت با پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سراسر کشور موافقت کرد.

وی با اشاره به افزایش دمای هوا و استقرار الگوی گرم تابستانی در استان اصفهان، افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها دمای هوا از فردا تا روز جمعه سیزدهم مردادماه در استان به ویژه مناطق شمالی و شهرستان‌های کاشان، بادرود، خوروبیابانک، آران و بیدگل دو تا سه درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد داشت و دامنه‌های آن تا کلانشهر اصفهان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، فلاورجان و مبارکه کشیده می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به استقرار الگوهای گرم تابستانی و افزایش دما، هیئت دولت به منظور سلامت شهروندان طی دو روز همه بخش‌های عمومی، خصوصی، ادارات، بانک‌ها را تعطیل کرده است.

وی با اشاره به ارسال دستورالعمل به همه ادارت و بانک‌ها و دیگر ارگان‌ها مبنی بر خاموشی تمام سیستم‌های سرمایشی طی تعطیلات دو روز پایان هفته جاری، گفت: در این مدت شرکت‌های توزیع برق موظف شدند به طور کامل بر مصرف بهینه برق نظارت و کنترل داشته باشند.

شیشه‌فروش ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل، مصرف بهینه آب برای همه شرکت‌ها اعلام شده است و تمام سیستم‌های شبکه رسان آب و برق فعال هستند تا طی نظارت در رفع عیوب احتمالی سیستم‌ها اقدامات لازم را اجرایی کنند.

وی اظهار کرد: در روزهای تعطیلی برای رسیدگی به امور مشترکان، شماره‌های ۱۲۲ آب و فاضلاب و ۱۲۱ برق حوادث و هرگونه ناشی از کمبود و قطعی طی ۲۴ ساعته شبانه‌روز به صورت برخط پاسخگو هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره ابلاغ دستورات لازم پروتکل‌ها و حفاظت از گرمازدگی به همه شبکه‌های بهداشت و درمان، افزود: طی روزهای تعطیل ناشی از افزایش دما و استقرار الگوی گرم تابستانی، توصیه‌های بهداشتی و حفاظتی به کودکان، سالمندان و بیماران قلبی تنفسی و افراد آسیب‌پذیر در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید و گرمازدگی، تردد کمتر در خیابان‌ها به ویژه ساعات ۱۰ صبح الی ۱۷ بعدازظهر، استفاده از کرم ضدآفتاب و عینک دودی در صورت خروج اضطراری از منزل، استفاده از مایعات و حرکت در سایه الزامی است.

وی با اشاره به آماده‌باش تیم‌های امدادی و خدماتی استان طی تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری، خاطرنشان کرد: طی این مدت مراکز درمانی در ارائه خدمات مستمر آمادگی کامل دارند و ستاد مدیریت بحران استان هم بر مسائل نظارت داشته و خدماتی‌رسانی بدون توقف تا ایجاد شرایط مناسب بر شهروندان تداوم دارد.

کد خبر 677224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.