مسائل زیست‌محیطی در اولویت برنامه‌های راهبردی اصفهان

شهردار اصفهان گفت: شاید مهم‌ترین کار مورد رضایت شهروندان و خداوند این است که مشکلات زیست‌محیطی که به سلامت شهروندان بازمی‌گردد را در اولویت نخست قرار دهیم که وجهه همت مدیریت شهری در دوره ششم نیز همین است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _سه‌شنبه دهم مردادماه_ در بازدید از غرفه خبرگزاری ایمنا در دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری اظهار کرد: چندین سده زمان می‌برد که شهری مانند اصفهان شکل بگیرد، بنابراین نمی‌توان گفت در طول سال‌ها چه خدماتی به شهر اضافه شده است اما سعی کردیم در زنجیره نگهداری و ارتقای شهر، نقش خود را در این مقطع زمانی ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه در هر مقطع زمانی باید اولویت‌ها را تشخیص داد و دانست که ضروری‌ترین نیاز چیست، افزود: طبق برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ و برنامه پیشنهادی ۱۴۱۰ که به شورای اسلامی شهر تقدیم شده است، مسائل زیست‌محیطی در اولویت است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه دغدغه نخست شهروندان نصف‌جهان مسائل زیست‌محیطی است، خاطرنشان کرد: تمام تلاش مدیریت شهری باید معطوف به این باشد که شهروندان راحت‌تر تنفس و تردد کنند و از ایمنی و امنیت بالاتری برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: شاید مهم‌ترین کار مورد رضایت شهروندان و خداوند این است که مشکلات زیست‌محیطی که به سلامت شهروندان بازمی‌گردد را در اولویت نخست قرار دهیم که همت مدیریت شهری در دوره ششم نیز همین است.

قاسم‌زاده ادامه داد: یکی از سیاست‌های کلان کشور که آغاز آن از سوی مقام معظم رهبری بود و در شورای اسلامی شهر نیز جزو مصوبات و تأکیدات بوده، این است که فضا را برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: شهرداری اصفهان از دانش‌بنیان‌ها حمایت می‌کند و این نهاد شهری مشتری نخست این شرکت‌ها در حوزه خدمات شهری است.

شهردار اصفهان اضافه کرد: بسیاری از مسائل در شهر وجود دارد که راه‌حل‌های قدیمی آن، هزینه‌بر و زمان‌بر است که در واقع روش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان این است که این مشکلات را با استفاده از راه‌های نوین رفع کنند.

اصپاک جدیدترین سامانه شهرداری است که قول آن به شهروندان داده شد و به‌زودی در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه دانش‌بنیان‌ها همیشه در اولویت شهرداری اصفهان بودند، ادامه داد: ایجاد تسهیلاتی در قراردادها و در اختیار قرار دادن فضاهای مناسب از جمله اقدامات شهرداری برای این شرکت‌ها است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه خبرهای خوش زیادی برای شهروندان داریم، اضافه کرد: امروز پیش از اینکه در نمایشگاه حاضر شوم، جلسه میز هوشمندسازی برگزار شد و با توجه به اینکه یکی از اهداف محوری دوره ششم مدیریت شهری حرکت به سمت شهرداری و شهر هوشمند است، اقدامات خوبی انجام و سامانه‌هایی آماده ارائه خدمات به شهروندان شده است.

وی با بیان اینکه سامانه اصپاک در دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری توسط سازمان فاوای شهرداری اصفهان ارائه می‌شود، افزود: اصپاک جدیدترین سامانه شهرداری است که قول آن به شهروندان داده شد و به‌زودی در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: برنامه اصفهان ۱۴۰۵، برنامه پنج ساله شهرداری است که دوره ششم مدیریت شهری نظر به بازنگری و ارتقای آن داشت، بنابراین حدود یک سال تیمی از نخبگان و با استفاده از دیدگاه‌های شهروندان و گفت‌وگوهای متعدد با فرهیختگان و مردم و مراجعه به تجارب پژوهشی کتابخانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی، برنامه‌ای را تدوین کردند که به‌نظر می‌رسد قابلیت اینکه حدود ۱۰ سال زیردستی برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان تحت عنوان اصفهان ۱۴۱۰ را دارد.

وی با بیان اینکه برنامه اصفهان ۱۴۱۰ پنج هدف کلان و تعدادی هدف خرد و راهبرد ذیل آن دارد، اضافه کرد: این برنامه مقدمات، منظومه و زنجیره را فراهم می‌کند تا پروژه‌هایی برای تحقق این اهداف کلان در نظر گرفته شود.

قاسم‌زاده با اشاره به سامانه باشگاه شهراندیشان ادامه داد: این سامانه این امکان را فراهم می‌کند که شهروندان در هر سطحی و از هر نقطه‌ای از شهر، کشور یا حتی جهان به گفت‌وگو و تبادل نظر درباره اصفهان بپردازند.

وی با بیان اینکه هر کس در مورد اصفهان دغدغه حرف یا راه حل دارد، می‌تواند در قالب باشگاه شهراندیشان با مسئولان و مدیران شهری ارتباط برقرار کند، تاکید کرد: کلیدواژه باشگاه شهراندیشان در آینده بیشتر شنیده و به‌زودی از سوی رسانه‌های شهری معرفی خواهد شد.

کد خبر 677220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.