احمدیان: تروریسم ابزار آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بحران آفرینی در منطقه است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: تجاوز نظامی و تحریم های ظالمانه نمی‌تواند خللی در اراده ملت سوریه برای مقاومت در برابر زورگویی و زیاده خواهی دشمنان بوجود آورد.

به گزارش ایمنا، فیصل مقداد که برای انجام یک سفر رسمی به تهران سفر کرده است، بعدازظهر امروز با علی اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه و آخرین تحولات منطقه با وی گفتگو کرد.

احمدیان در این دیدار با تسلیت شهادت جمعی از مردم سوریه در عملیات تروریستی در منطقه‌ی سیده الزینب دمشق به دولت و ملت سوریه، اظهار داشت: این اقدام رذیلانه زنگ خطری جدی در خصوص امکان پذیر بودن قدرت‌یابی مجدد گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی در سوریه است.

وی تصریح کرد؛ دشمنان سوریه که در پیشبرد سیاست خود در جنگ ۲۰۱۱ ناکام ماندند، مجدداً تلاش دارند تا با اینگونه اقدامات مذبوحانه ضمن مخدوش نمودن امنیت عمومی سوریه، ثبات سیاسی این کشور را به چالش بکشند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه توطئه علیه سوریه فقط به جنگ تمام عیار تروریستی خلاصه نمی‌شود گفت: نظام سلطه انواع فشارهای سیاسی و بین‌المللی و تحریم‌های شدید اقتصادی علیه سوریه را چاشنی فعالیت‌های تروریستی گروه‌هایی مثل داعش و النصره کرده است.

نماینده مقام معظم رهبری گفت: ایستادگی جناب آقای بشار اسد و دولت و ملت سوریه با کمک دوستان آنها در جبهه مقاومت، معادلات طراحی شده در اتاق‌های فکر غربی-عبری را با شکست کامل مواجه کرده است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با استقبال از بهبود روابط دیپلماتیک اخیر بین سوریه و کشورهای منطقه، معتقد است این اقدام گام مهمی در مسیر رفع اختلافات بین کشورهای اسلامی است که نه تنها دارای آثار بسیار مثبتی در ایجاد ثبات و امنیت پایدار می‌باشد، بلکه زمینه کاهش مداخلات سودجویانه و ناامن کننده بیگانگان را فراهم می‌سازد.

احمدیان در ادامه خاطر نشان کرد: واشنگتن برای اخلال در روند جدید تنش زدایی در منطقه، تلاش دارد با خلق بحران‌های مصنوعی در سوریه از طریق کارزارهای نظامی و درگیری‌های کنترل شده، همچنان خود را بازیگر مهم و تأثیرگذار در صحنه کنشگری سوریه نشان داده و به حضور غیرقانونی و نامشروع خود ادامه دهد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به روابط راهبردی ایران و سوریه در حوزه‌های سیاسی و امنیتی و سفر جناب آقای رئیسی به سوریه، تسری این روند به سایر بخش‌ها به ویژه حوزه اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و آمادگی کامل کشورمان را در این زمینه اعلام کرد.

مقداد وزیر خارجه سوریه نیز در این ملاقات با تبریک انتصاب آقای احمدیان و تشکر از حمایت‌های همه جانبه تهران از مردم و دولت سوریه اظهار داشت: با توجه به تصمیمات بسیار خوبی که برای ارتقا سطح همکاری‌های دو کشور در سفر آقای رئیسی به سوریه اتخاذ شد، دمشق مصمم و آماده است روابط خود را در همه بخش‌ها با جمهوری اسلامی ایران توسعه دهد.

وی حضور نظامی غیر قانونی آمریکا در سوریه را ناقض اصل حاکمیت و تجاوز به تمامیت ارضی این کشور عنوان کرد و افزود: آمریکا به دنبال احیای هسته‌های تروریستی برای جلوگیری از ایجاد ثبات پایدار در سوریه است.

مقداد تداوم شرارت رژیم صهیونیستی در منطقه و تجاوز نظامی مکرر به سوریه را مصداق واقعی تروریسم دولتی و اقدامی تحریک‌آمیز ذکر کرد و اظهار داشت: تروریسم، تجاوز نظامی و تحریم‌های ظالمانه نمی‌تواند خللی در اراده ملت سوریه برای مقاومت در برابر زورگویی و زیاده خواهی دشمنان به وجود آورد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده اقتصادی قابل تبادل میان دو کشور و استقبال مردم سوریه از کالاهای با کیفیت ایرانی خواستار افزایش حضور شرکت‌های دولتی و خصوصی ایرانی در بازار سوریه شد.

منبع: ایرنا
کد خبر 677216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.