ماهانه ۲۰ میلیارد ریال برای نظافت معابر منطقه ۱۱ اصفهان هزینه می‌شود

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با بیان اینکه ماهانه ۲۰ میلیارد ریال برای نظافت معابر این منطقه هزینه می‌شود، گفت: حدود ۸۰ نفر از پاکبانان شهرداری وظیفه نظافت معابر این منطقه را برعهده دارند.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهر اصفهان تمیزی و پاکیزگی این شهر است و البته این امر اتفاقی نیست، چراکه حاصل تلاش شبانه‌روزی تعداد زیادی از نیروهای انسانی و صرف هزینه‌های قابل توجه است.

وی افزود: برای نظافت، رفت‌وروب معابر و حمل زباله در این منطقه به صورت ماهانه نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود که می‌طلبد با رعایت مدیریت پسماند از سوی شهروندان، شاهد کاهش این هزینه در سطح منطقه باشیم.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با اشاره به پاکسازی و نظافت دو میلیون مترمربع از معابر این منطقه تصریح کرد: بر اساس آمار و اطلاعات شهری مساحت معابر سطح این منطقه بیش از دو میلیون مترمربع است که توسط پاکبان معابر و گذرگاه‌های این منطقه نظافت می‌شود و این حجم از نظافت کار ساده‌ای نیست.

وی ادامه داد: با وجود اینکه کار جمع‌آوری زباله در منطقه تا ساعت ۷ صبح در تمام سطح شهر به اتمام می‌رسد، ساعت ۱۱ جمع‌آوری زباله‌های ریخته شده در سطح معابر به ویژه در گذرهای اصلی دوباره انجام می‌شود.

وی آگاه‌سازی و فرهنگ سازی در زمینه کاهش و تفکیک پسماند را امری بسیار مهم خواند و گفت: تاکنون اقدامات خوبی در زمینه پسماند از مبدأ انجام شده است، همچنین در زمینه کاهش تولید پسماند می‌توان به آموزش بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز و کودک اشاره کرد.

محمدحسینی با اشاره به نقش مردم در حوزه مدیریت شهری تأکید کرد: لازم است با برنامه‌ریزی دقیق و جامع با کمک شهروندان و فعالان محیط زیست، هزینه‌های نظافت شهر را کاهش دهیم و منابع مالی موجود را در مسیر اجرای پروژه‌های شهری و خدماتی هزینه کنیم.

کد خبر 677168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.