زائران اربعین مراقب نرم‌افزارهای جعلی باشند

رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای فراجا گفت: تبلیغ و انتشار نرم‌افزارهای جعلی یکی از مهم‌ترین شیوه‌های مجرمان سایبری برای سوءاستفاده از قربانیان است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حامد محمدی‌سپاسی اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن سفر زیارت حرم اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین و انجام بسیاری از امور از طریق برنامه‌های تلفن همراه و استفاده از برنامه «پلیس من» می‌تواند مؤثر و مفید باشد.

وی افزود: شهروندان برای دانلود و برنامه پلیس من که امور مربوط به گرفتن خلافی خودرو، استعلام ممنوع‌الخروجی، ارائه درخواست تمدید گذرنامه یا حتی مشاهده نمرات منفی گواهینامه، راهور و پلیس آگاهی را انجام می‌دهند از طریق وبگاه epolice.ir اقدام کنند.

رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای فراجا تصریح کرد: در پی دانلود و نصب این برنامه و هر برنامه کاربردی دیگر از سایت‌ها و منابع نامعتبر، احتمال آلوده شدن گوشی‌ها به بدافزارهای مخرب و جاسوسی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سیستم‌عامل گوشی باید به‌روزرسانی شود، تأکید کرد: یک آنتی‌ویروس مناسب نیزباید روی گوشی خود نصب کنید.

سرهنگ سپاسی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک، می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا وبگاه پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی در میان بگذارند.

کد خبر 677126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.