طلاق یکی از مهم‌ترین معضلات اجتماعی اصفهان است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان گفت: مهم‌ترین معضل اجتماعی در سطح استان موضوع طلاق است و در این راستا سال گذشته حدود ۲٠ هزار درخواست طلاق در سامانه تصمیم ثبت شده که حدود ۴٠ هزار نفر را در بر می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد محسنی امروز _سه‌شنبه دهم مرداد_ در گردهمایی تبیینی مدیران مراکز هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با رویکرد عفاف و حجاب اظهار کرد: جامعه ایرانی از پیش از اسلام مورد هجوم و تاخت و تاز قرار گرفت، بیشتر تأثیرگذار بوده تا تاثیرپذیر و یکی از ریشه‌های اصلی این جریان بانوان این سرزمین هستند.

وی افزود: توهین، تهدید، ضرب و جرح و سرقت و کلاهبرداری از نظر آمار فراوانی جزو آسیب‌های اجتماعی در اولویت اصفهان است و در برخی این پرونده‌ها مؤلفه‌های بیرونی نیز مؤثر است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان تاکید کرد: در کنار موارد مذکور، مهم‌ترین معضل اجتماعی در سطح استان موضوع طلاق است و در این راستا سال گذشته حدود ۲٠ هزار درخواست طلاق در سامانه تصمیم ثبت شده که حدود ۴٠ هزار نفر را در بر می‌گیرد و بخش قابل توجهی از آن‌ها فرزند نیز دارند.

وی گفت: در سال ۱۴٠۱ نسبت به سال ۱۴٠٠ شاهد افزایش قابل تأمل جرایم اخلاقی بودیم و در این راستا در حوزه مردان نیز شاهد مشکلات عدیده‌ای بوده‌ایم که معاونت مربوطه در تلاش برای واکاوی این موضوع‌ها هستیم.

محسنی اضافه کرد: برگزاری دوره‌های مشاوره برای خانواده‌ها، کودکان کار، آسیب‌دیدگان اجتماعی و زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست از اقدامات در اولویت در این معاونت است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از کودکان بزهکاری که مورد مطالعه ما هستند شاهد طلاق واقعی، عاطفی و بی‌توجهی به فرزندان بوده‌اند، خاطرنشان کرد: در پرونده‌های طلاق تغییر ذائقه‌ها و افراد مؤثر بر این فرایند امری قابل توجه است که یکی از موارد این است که از فرهنگ اصیل خود دور شده‌ایم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان اظهار کرد: نبود وجود عشق واقعی و وجود برخی از مؤلفه‌های بیرونی از عواملی است که بر این روند تأثیر گذاشته و یکی از مؤلفه‌هایی که در پرسشنامه‌های زوجین بر آن تاکید شده موضوع پوشش است.

وی با اعلام اینکه آمار تعرض و ایجاد مزاحمت‌ها در یک سال اخیر افزایش داشته است، تاکید کرد: در مدیریت صحیح آسیب‌های اجتماعی مکلف به اجرای قانون هستیم و در این راستا قانون خط قرمز ما است، یکی از علل عمده ارتکاب جرایم توهین، تهدید و ضرب و جرح موضوع تاب‌آوری اجتماعی است و در این راستا بخشی از این جرایم ناشی از مواردی است که به اسم جریان‌سازی فرهنگی است یعنی زبان هنر برای سیاه‌نمایی و ترویج خشونت به کار گرفته است، درخواست‌مان از اصحاب هنر این است که در تولید آثار برخی مؤلفه‌ها را در نظر بگیرند زیرا هنر تاثیرگذارترین پدیده است و در این مسیر نباید اجازه بدهیم آیندگان از ما به‌عنوان تمدنی تاثیرپذیر یاد کنند.

کد خبر 677118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.