فرایند انتخاب شهردار بندرانزلی از هفته آینده آغاز می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی گفت: فرایند انتخاب شهردار این شهر با دقت و حساسیت بیشتری از هفته آینده آغاز خواهد شد.

شعبان جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳ نفر برای تصدی شهرداری بندرانزلی اعلام آمادگی کرده‌اند، بسیاری از نامزدها، رزومه خود را در ابتدای آغاز به کار شورای اسلامی شهر در دوره ششم، به دبیرخانه شورا ارائه داده بودند.

وی با بیان اینکه فرایند انتخاب شهردار انزلی با دقت و حساسیت بیشتری از هفته آینده آغاز خواهد شد، افزود: داشتن مدرک کارشناسی ارشد و پنج سال سابقه مدیریت میانی از شرایط تصدی شهرداری انزلی است و رزومه و برنامه‌های نامزدهایی که دارای سوابق لازم هستند، در شورای اسلامی شهر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی خاطرنشان کرد: داشتن تجربه، تخصص، برنامه کامل و جامع، شناخت کامل از ظرفیت‌های شهر و شهرداری و تعامل، همکاری مناسب و قوی با شهروندان، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهرستانی، استانی و کشوری از مهم‌ترین اولویت‌های اعضای شورای اسلامی شهر در انتخاب شهردار جدید انزلی است.

جعفری تصریح کرد: بومی بودن برای تصدی شهرداری انزلی یک امتیاز خوب است، اما کافی نیست، البته اگر فرد بومی شرایط لازم را برای سمت شهردار داشته باشد، در اولویت انتخاب شورای اسلامی شهر قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: بسیاری از شهرداران غیربومی هستند، اما در حوزه‌های مختلف شهری تخصص و توانایی بسیار بالایی دارند و در شهرها تحولات بزرگی ایجاد کرده‌اند.

جعفری گفت: اعضای شورای اسلامی در انتخاب شهردار باید علایق و منافع شخصی را کنار بگذارند و تخصص و تجربه افراد را مدنظر قرار دهند، ممکن است فردی با برخی اعضای شورای اسلامی شهر زاویه داشته باشد، اما از توانمندی بسیار خوبی برای تصدی شهرداری برخوردار باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی افزود: امیدواریم با تعامل و همدلی اعضای شورای اسلامی شهر انزلی بتوانیم هرچه سریع‌تر شهردار اصلح را انتخاب و به شهروندان معرفی کنیم.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 676835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.