قیمت نفت ایران امروز / نفت برنت به ۸۴ دلار رسید

قیمت نفت در اولین روز هفته میلادی روند کاهشی را در پیش گرفت و بیشترین معاملات در بازار نفتی آمریکا رخ داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قیمت نفت در اولین روز از هفته میلادی روند کاهشی را در پیش گرفت و در تمام بازارها شاهد کاهش قیمت هر بشکه نفت بودیم. نزدیک به سه ماه است که بازار نفت جهانی در نوسان قیمت قرار دارد، برای مثال در هفته گذشته قیمت جهانی نفت رو به افزایش بود به طوری که انتظار می‌رفت به قیمت ۸۶ دلاری برسد.

کارشناسان جهانی معتقدند نوسانات قیمتی که در بازار نفت به وجود آمده به دلیل تقاضای بالای بی سابقه و همچنین کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای است که عربستان تا یک ماه دیگر نیز قرار است ادامه دهد. این کاهش عرضه نفت در حالی صورت گرفته که تقاضای جهانی نفت در ماه جولای به رکورد ۱۰۲.۸ میلیون بشکه در روز رسید و تقاضای سال ۲۰۲۳ به مرز ۵۵۰۰۰۰ بشکه در روز افزایش یافت.

امروز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۵۴ سنت کاهش به ۸۴ دلار و ۴۵ سنت رسید. همچنین نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۰ سنت کاهش ۸۰ دلار و ۱۸ سنت معامله شد. در بازار جهانی نفت امروز بیشتر فعالیت‌های خرید در بازار معاملاتی ایالات متحده اتفاق افتاده است.

علت این افزایش معاملات در بازار نفتی آمریکا را می‌توان ادامه روند کاهشی تعداد سکوهای نفتی ایالات متحده دانست. زیرا در حال حاضر تعداد سکوهای نفتی این کشور به کمتر از ۵۳۰ حلقه رسیده است، این کاهش از ماه مارس ۲۰۲۲ بی سابقه بوده است. به نظر می‌رسد آمریکا قصد دارد عرضه نفت خود را در ماه‌های آتی به حداکثر برساند.

امروز _دوشنبه نهم مردادماه_ مصادف با سی‌ویکم جولای ۲۰۲۳ قیمت نفت اوپک، نفت برنت، نفت WTI و نفت سنگین ایران با نوسان‌هایی همراه بود؛ تغییرات قیمتی آن‌ها به شرح زیر است:

۱. قیمت سبد نفتی اوپک نرخ ۸۴.۸۸ دلاری داشت.

۲. قیمت نفت برنت در آمریکا به ۸۴.۳ دلار رسید.

۳. قیمت جهانی نفت خام با کاهش ۰.۲۹ درصدی به ۸۰.۴۴ دلار رسید؛ همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۰.۳۵ دلار رسید.

۴. نفت سنگین ایران در ۷۹.۵۷ دلار ثابت ماند.

۵. قیمت جهانی بنزین با کاهش ۰.۲۹ درصدی به ۲.۸۷۵۴ دلار رسید.

۶. قیمت جهانی گاز طبیعی به ۲.۶۶۱ دلاری نزدیک شد.

۷. قیمت جهانی نفت کوره با کاهش ۰.۴۱ درصدی به قیمت ۲.۹۴۴۴ دلار رسید.

۸. قیمت جهانی گازوئیل به ۸۷۳.۷۵ دلار دست یافت.

۹. قیمت نفت سنگین عربستان ۸۵.۰۸ دلار ماند.

کد خبر 676832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.