تغییر وضعیت نیروهای شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری نیازمند برنامه‌ریزی است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از چالش‌ها و موضوعات حوزه مدیریت منابع انسانی جابه‌جایی و تغییر وضعیت نیروهای شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران است که با برنامه‌ریزی و هم‌اندیشی قابل انجام است تا بتوان مسیر جابه‌جایی را هموار کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا شمس‌احسان امروز _دوشنبه نهم مردادماه_ در یک نشست خبری با اشاره به مطالبات کارکنان شهرداری تهران و ساماندهی هدفمند نیروی انسانی در شهرداری اظهار کرد: جابه‌جایی نیروهای انسانی در واحدهای تابعه شهرداری تهران به دلیل تراکم نیرو در مشاغل ستادی و اجرایی و کمبود پست‌های سازمانی موجب شده است زمان جابه‌جایی برای کارکنان به‌طور میانگین سه ماه و برای بعضی از مدیران میانی شش ماه به طول انجامد.

وی در خصوص انتصاب مدیرانی که زمان سرپرستی آن‌ها طولانی شده است، افزود: این موضوع باعث می‌شود که مدیر در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دچار مشکل شود و انتظار می‌رود این مشکل در اسرع وقت رفع شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: نبود تناسب تعداد پست‌های شهرداری با تعداد کارکنان شاغل موجب شده است ظرفیت‌سازی برای رسیدن به پست‌های بالاتر در عمل با ابهام و اشکال روبه‌رو شود و انتظار می‌رود در این راستا اقدامات مؤثری انجام شود.

شمس‌احسان با بیان اینکه یکی از راهبردهای عنوان شده در شهرداری تهران خروج هدایت شده کارکنان است، ادامه داد: پیشنهاد می‌شود در برنامه پنج‌ساله چهارم توسعه شهرداری تهران بازنشستگی انگیزشی کارکنان قراردادی و رسمی مدنظر قرار گیرد و برای آن طرح‌هایی تدوین شود و در بودجه مدنظر باشد.

وی اضافه کرد: یکی از چالش‌ها و موضوعات حوزه مدیریت منابع انسانی جابه‌جایی و تغییر وضعیت نیروهای شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران است که با برنامه‌ریزی و هم‌اندیشی قابل انجام است تا بتوان مسیر جابه‌جایی آن‌ها را هموار کرد و از تجربه مدیریتی و کارشناسی آن‌ها در شهرداری تهران بهره‌مند شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انتصاب مدیران به‌ویژه بانوان تصریح کرد: با توجه به نبود تناسب تعداد مدیران زن و مرد در واحدهای تابعه شهرداری و با عنایت به وجود بانوان حائز شرایط که دارای تجربه و تخصص لازم هستند و مراتب شایستگی را در مراحل مختلف کسب کردند، انتظار می‌رود از وجود این افراد در مسئولیت‌های بیشتری بهره‌مند شویم.

مرکز تحول اداری بر اساس نیازهای واقعی کارکنان آموزش‌های مؤثر را ارائه دهد

شمس‌احسان تاکید کرد: با توجه به آموزش و توسعه شایستگی‌های کارکنان و مدیران از لحاظ برنامه‌ریزی آموزشی و ترسیم روش‌های نوین یادگیری طی چند سال اخیر انتظار می‌رود موضوع اثربخشی یادگیری مجدد لحاظ و برای طراحی و اجرای انواع برنامه‌های تخصصی و مهارتی در کنار برنامه‌های رفتار سازمانی، تعالی معنوی و انگیزشی کارکنان، در نظر گرفته شود تا بهره‌وری نیروی انسانی افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود مرکز تحول اداری بر اساس نیازهای واقعی کارکنان آموزش‌های مؤثر را ارائه دهد، گفت: همان‌طور که شاهد بودیم روند افزایشی این تفاوت از سال ۱۴۰۱ آغاز شد و تداوم پیدا کرد، به‌نحوی که طبق مقررات اعلامی، سال جاری افزایش حقوق و دستمزد برای کارکنان قراردادی ۲۷ درصد و برای کارکنان رسمی ۲۰ درصد تعیین شده است در حالی که هر دو گروه هم‌زمان و با هم مشغول به انجام وظایف محوله و خدمات‌رسانی به شهروندان تهرانی هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: با وجود مشکلات اقتصادی و تورم حال حاضر، باید موضوع ترمیم حقوق را از طریق راه‌های ممکن اجرایی کنیم، به طور مثال در شهرداری تهران شیوه‌نامه مسیر ارتقای شغلی شرایط دشوارتری را پیش روی همکاران برای دریافت مزایای فوق‌العاده کارشناسی در حکم کارگزینی آن‌ها به‌وجود می‌آورد و این موضوع دغدغه حال حاضر کارکنان رسمی شده است که باید تدابیری در این خصوص اندیشیده شود.

شمس‌احسان اضافه کرد: از طریق مجاری قانونی باید برای نظام پرداخت در شهرداری تهران راهکاری اندیشیده شود تا در عین افزایش انگیزه و بهره ‌وری نیروی انسانی، تفاوت در ارقام دریافتی کارکنان رسمی و قراردادی نیز به حداقل ممکن برسد و عدالت شهودی را در سیستم مدیریت منابع انسانی و مالی شاهد باشیم.

وی افزود: این بخشنامه به‌ویژه در حوزه IT نیازمند بازنگری است و این معاونت اقدامات مرتبط با بازنگری این دستورالعمل را در دستور کار قرار می‌دهد.

کد خبر 676826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.