برنامه اصفهان ۱۴۰۵ غیرواقع‌بینانه نیست

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برنامه اصفهان ۱۴۰۵ غیرواقع‌بینانه و دور از واقعیت نیست؛ مسئله‌محور و هدف‌محور است و در عین حال ارزش‌محوری و نتیجه‌محوری جزو ویژگی‌های بارز آن به‌شمار می‌رود که تضمین می‌کند برخلاف برنامه‌های گذشته، بخش قابل توجه‌تری از برنامه عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه هشتم مردادماه_ در نطق میان دستور نودوششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تشکر از مجموعه‌های مردمی و هیئت‌ها به پاس بزرگداشت بی‌نظیر ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که طبق هرسال و بسیار پرشورتر و باشکوه‌تر و با بازگشت به بسیاری از آئین‌های سنتی ما برگزار شد، اظهار کرد: حضور پرشور مردم و سفره‌های اطعام پررونق و پربرکتی که در سراسر شهر و کشور برقرار بود، باطل‌السحر هجمه‌های پوچی شد که به خیال خام خود می‌خواستند محرم را تحریم کنند و مردم ایران از یک اعتماد و دلدادگی چند صد ساله به‌واسطه حرکت‌های سخیف رسانه‌ای دور کنند.

وی افزود: این اتفاقات نشان داد که بی‌شک محاسبه‌ها در رابطه با ملت ایران غلط است و کسانی که تلاش می‌کنند از این مسیر و با دور کردن مردم از هویت‌های اعتقادی، اهداف خود را پیش ببرند، در نقطه غلط محاسباتی قرار گرفته‌اند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کسی نباید این حضور مردم و اعتقاد قلبی که به واسطه انقلاب اسلامی بروز و ظهور آن پررنگ‌تر شده را مصادره کند، در این راستا باید تلاش کنیم که این دین‌باوری و اعتقادات قلبی مردم در محافل سوگواری مستمر بماند، البته انصافاً نسبت به آینده ایران اسلامی و شهر اصفهان امیدوار شدیم.

وی افزود: اتفاق خوب دیگری که برای سال دوم رقم خورد، همدلی و اجتماع بزرگ عزاداران در روز امام حسین (ع) یا عصر عاشورا در میدان امام حسین (ع) بود که ایستگاه امام حسین (ع) به ایستگاه همدلی و همگرایی همه پیرغلامان و عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) تبدیل شده است که امیدواریم این حرکت عظیم در سال‌های آینده باشکوه و عظمت بیشتری برگزار شود.

ارزش‌محوری و نتیجه‌محوری جزو ویژگی‌های بارز برنامه ۱۴۰۲ است و تضمین می‌کند برخلاف برنامه‌های گذشته بخش قابل توجه‌تری از برنامه عملیاتی شود.

صالحی با اشاره به استفاده از اقدامات و رویدادهای ورزشی و فرهنگی در مدارس که به همت معاونت فرهنگی شهرداری و آموزش و پرورش رقم خورد، تصریح کرد: امیدواریم این محله‌محوری و تعاملات که بهره‌وری اماکن ما را در سطح شهر بالا می‌برد، زمینه‌ساز حضور مشارکتی مردم در رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی باشد و رویدادهایی در مقیاس محله را تقویت کند تا بتوانیم برای عرصه‌های هویتی، نگرشی و آئین‌های سنتی، بومی و مبتنی بر ادبیات روز را داشته باشیم تا بتوانیم نسل جدید را با ریشه‌های هویتی خود آشنا کنیم و در عین حال این ارتباط مستحکم و ناگسستنی شود.

وی با بیان اینکه امروز بازنگری و دقیق‌سازی برنامه ۱۴۰۵ را داشتیم، گفت: این برنامه ویژگی‌های خوبی دارد. اول اینکه یکی از معدود برنامه‌هایی است که ضمن دریافت نظرات نخبگان از پایین به بالا بوده و همکاران ما در بخش‌های مختلف و کارشناسی شهرداری در آن مشارکت داشتند، همچنین این برنامه غیرواقع‌بینانه و دور از واقعیت نیست و مسئله‌محور و هدف‌محور است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: ارزش‌محوری و نتیجه‌محوری جزو ویژگی‌های بارز برنامه ۱۴۰۲ است و تضمین می‌کند برخلاف برنامه‌های گذشته بخش قابل توجه‌تری از برنامه عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: اشکالات جزئی را در اطراف خود می‌بینیم و مجموعه شهرداری به‌رغم تلاش‌ها و خدماتی که ارائه می‌دهد روایت درستی را نمی‌تواند از خدمات جدی و اساسی در عین حال اشکالات جزئی که به وجود می‌آید، داشته باشد.

وی افزود: موضوع پله‌های برقی، اصفهان‌کارت‌ها و اتوبوس‌های بدون کولر به موضوعات کوچکی تبدیل شده که مطالبه روی آن زیاد است و ما نیز پاسخ مناسب و به‌موقعی را نمی‌توانیم به افکار عمومی دهیم. اگر مشکل رفع شده یا قابل توضیح است، باید با مردم صحبت شود. این در حالی است که برای اطلاع‌رسانی نسبت به رفع موضوعات و در پاسخ فراگیر اقدامات فراگیری صورت نمی‌گیرد. درخواست ما از شهردار این است که نسبت به رفع مشکل و اقناع افکار عمومی در خصوص موضوعات کوچک اقدام شود.

صالحی اظهار کرد: درخواست اکید دیگر از استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی است؛ در موضوعات شهرسازی مسائلی به‌وجود آمده است که همچنان بعد از ماه‌ها مراجعات مردمی داریم؛ نمی‌دانیم به مردم چه پاسخی برای همدلی و همراهی باید بدهیم؛ همه تلاش‌های انجام شده را برای مردم تبیین کرده‌ایم اما نمی‌دانیم از امروز به بعد چه بگوییم، ما دائم در کمیته‌های نظارتی درگیر توافق‌هایی هستیم که فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیرماه انجام می‌شود.

توصیه می‌کنیم همه فعالان ورزشی به‌خصوص در حوزه فوتبال و لیگ برتر با اصول جوانمردی وارد عرصه شوند و دست از سر اصفهان و سرمایه‌های ورزشی و سپاهان بردارند.

وی تاکید کرد: اگر مشکلی از جانب شهرداری وجود دارد، شفاف به شورای اسلامی شهر اعلام شود تا ما درصدد رفع آن برآییم و اگر مشکلی وجود ندارد، شهردار و معاون شهرسازی شهرداری و دیگر اعضای کمیسیون ماده ۵ و دیگر بخش‌ها در حوزه طبقات املاک، کاربری‌ها و گستره و محدوده‌ها یک بازه زمانی را مشخص کنند تا بتوانیم به مردم پاسخ دهیم؛ من در حقیقت نمی‌توانم برای افرادی که به دفتر مراجعه می‌کنند یا به کمیته‌های نظارتی می‌آیند، حرف جدیدی مطرح کنم، جز اینکه دوستان همت کنند و در یک بازه زمانی کوتاه این موضوع مرتفع شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: نکته آخر در حوزه ورزش است، در روزهای اخیر بلافاصله بعد از پایان لیگ برتر و جام حذفی شاهد یک جریان مخوف رسانه‌ای پایتخت‌نشین هستیم که حرکات غیرورزشی و ناجوانمردانه خود را پیش از آغاز مسابقات در فصل جدید آغاز کردند و دست روی سرمایه اجتماعی مردم اصفهان به‌ویژه باشگاه سپاهان گذاشتند.

وی ادامه داد: بهانه‌های واهی، اخبار کذب، تصاویر صفحه اول مطبوعات جهت‌دار برای انتصاب برخی موضوعات به ورزش اصفهان فقط به دنبال به حاشیه بردن سرمایه‌های ورزشی اصفهان هم باشگاه سپاهان و ذوب‌آهن در فصل آماده‌سازی است و البته به‌نظر می‌آید هدف اصلی به وجود آمدن حاشیه امن برای خریدهای ده‌ها میلیاردی و رد و بدل کردن پول‌های کلانی است که شاید جهت دادن افکار عمومی به سمت بعضی باشگاه‌های شهرستانی از جمله سپاهان فرصت خوبی را برای این مبادلات و معاملات ده‌ها میلیاردی فراهم می‌کند.

صالحی گفت: توصیه می‌کنیم همه فعالان حوزه ورزش به‌خصوص فوتبال و لیگ برتر با اصول جوانمردی وارد عرصه شوند و دست از سر اصفهان و سرمایه‌های ورزشی و سپاهان بردارند و امیدواریم در میدان عمل توانمندی‌های خود را ثابت کنند.

کد خبر 676639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.