مجلس ترحیم آیت‌الله حاج شیخ یدالله رحیمیان برگزار شد

مجلس ترحیم آیت‌الله حاج شیخ یدالله رحیمیان، استاد پیشکسوت حوزه علمیه در مدرسه علمیه امام صادق چهارباغ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجلس ترحیم آیت‌الله حاج شیخ یدالله رحیمیان، استاد پیشکسوت حوزه علمیه اصفهان و والد حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران امروز_ شنبه هفتم مردادماه_در مدرسه علمیه امام صادق چهارباغ برگزار شد.

مجلس ترحیم آیت‌الله حاج شیخ یدالله رحیمیان برگزار شد

در این مراسم که به میزبانی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان برگزارشده بود، علما، فضلا، اساتید پیشکسوت حوزه علمیه، مسئولان لشکری و کشوری برای عرض ارادت به ساحت عزای امام حسین و شرکت در ترحیم آن مبلغ دینی، حضور پیدا کردند.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان، آیت‌الله مهدوی، فرزند آیت‌الله‌العظمی مظاهری به نمایندگی از این مرجع، استاندار اصفهان، ائمه جمعه موقت اصفهان، معاونین مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، در این مجلس ترحیم حضور داشتند.

مجلس ترحیم آیت‌الله حاج شیخ یدالله رحیمیان برگزار شد

در این مراسم مداحان به مدح و روضه اباعبدالله الحسین و مصیبت اهل‌بیت (ع) و حجت‌الاسلام‌والمسلمین خطاط نیز به توصیف ابعاد شخصیت مرحوم آیت‌الله رحیمیان پرداختند.

آیت‌الله رحیمیان تبرکی از ویژگی‌های اهل‌بیت (ع) در علم، حلم، فصاحت

حجت‌الاسلام عبدالامیر خطاط، جانشین مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در این مراسم اظهار کرد: امروز مصادف با یازدهم محرم و آغاز مصیبت اعظم اهل‌بیت یعنی اسارت خاندان آل الله است.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت امام سجاد (ع) در جمع یزیدیان و یزید صفتیان در شام، افزود: آن حضرت در برابر ظالمان فرمود، خداوند شش صفت ناب و بی‌بدیل به اهل‌بیت عطا کرده است که کسی جز آن‌ها ندارد، نخستین ویژگی، علم بی‌پایان است.

جانشین مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: همچنین در کنار علم بی‌پایانی که به اهل‌بیت عطاشده، حلم زیاد نیز داده‌شده است، حلم در کنار علم راهگشا و سعادت‌بخش بوده، سومین خصلتی که امام سجاد می‌فرماید، احسان، بخشش و سخاوت بی‌نظیر است.

مجلس ترحیم آیت‌الله حاج شیخ یدالله رحیمیان برگزار شد

وی اضافه کرد: چهارمین ویژگی قدرت بی‌حدوحصر و شجاعت بوده، اما هرگز اهل‌بیت (ع) از این قدرت برای منافع خود بهره نمی‌برند و کمال شجاعت اهل‌بیت را در واقعه کربلا شاهدیم، از دیگر ویژگی‌هایی که امام زین‌العابدین (ع) در مجلس شام یزید فرمودند که به اهل‌بیت عطاشده، بیان فصیح و بلیغ است.

حجت‌الاسلام خطاط گفت: بیان اهل‌بیت، معجزه گونه و کلام نورانی است، ششمین ویژگی که خداوند لطف کرده و به اهل عصمت و طهارت داده، محبت اهل‌بیت را در دل مؤمنین قرار داده است، گرچه اگر شخصی علم، حلم، شجاعت و فصاحت را در حد اعلی داشته باشد (اهل عصمت و طهارت) افراد و مردم شیفته آنان می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به درگذشت عالم ربانی آیت‌الله یدالله رحیمیان، تصریح کرد: گرچه هیچ‌کس در عالم قابل قیاس با اهل‌بیت نیست، اما آن مرحوم تبرکی از ویژگی‌های اهل‌بیت (ع) در علم، حلم، فصاحت و محبت در دل مؤمنین داشت.

جانشین مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان یادآور شد: یکی از ضعف‌ها در حوزه علمیه، این بوده که قدرت رسانه‌ای حوزویان کم است و چهره‌هایی چون مرحوم آیت‌الله رحیمیان را به آحاد مردم نشناسانده‌ایم وگرنه هرکسی چنین افرادی را بشناسند، به‌طورقطع با آن‌ها مأنوس خواهند شد.

وی گفت: حضور پرشور آحاد مردم در تشییع آن مرحوم، نشان از آن است که مردم اگر حقیقت‌های زندگی عالم زاهد را بشناسند، شیفته آن خواهند شد، ما حوزویان باید درصدد ضعف رسانه‌ای برآییم و حقیقت‌های زندگی علما را به مردم نشان دهیم.

حجت‌الاسلام خطاط خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله رحیمیان دغدغه خدمت به مردم و رفع گرفتاری آنان در عرصه دین را داشتند و هرروز حتی در سن ۹۰ سالگی با وسیله نقلیه عمومی به مدرسه علمیه امام صادق چهارباغ می‌آمدند و درهمین راستا ۲۵ سال در رادیو اصفهان به بیان احکام می‌پرداختند.

وی اظهار کرد: هرشخصی با آن مرحوم رفت‌وآمد و در زندگی شخصی آن تردد داشت، طبع بلند، تواضع و فروتنی و به زهد بی‌بدیل آن مرحوم اذعان می‌کرد، آن مرحوم در کنار زهد شخصی، مسائل اجتماعی را رصد می‌کرد و متناسب با شرایط گام برمی‌داشتند، به‌عنوان‌مثال پیش از انقلاب اسلامی، در هدایت مردم برای پیروی از امام راحل و مرجعیت ایشان، کوشا بودند.

جانشین مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان افزود: اما اوج شخصیت مرحوم آیت‌الله یدالله رحیمیان، عشق وافر به دستگاه سید و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین (ع) و روضه اهل‌بیت بود، به حدی که تا آخرین لحظات عمرشان، درشب تاسوعای حسینی، ذکر مصیبت امام حسین (ع) بر لب داشته و تمام کسانی که در مراسم تشییع آن مرحوم شرکت کردند، سیاه‌پوش امام حسین (ع) در عاشورای حسینی بودند.

کد خبر 676385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.