ضرب‌الاجل وزارت کشور به احزاب؛ مجمع برگزار نکنید، منحل می‌شوید

کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب، پایان شهریورماه امسال را آخرین فرصت برای احزابی که مجمع عمومی خود را برگزار نکرده‌اند، اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، کمیسیون ماده ۱۰ قانون «فعالیت احزاب، جمعیت‌ها، انجمن‌های سیاسی و صنفی و انجمن‌های اسلامی یا اقلیت‌های دینی شناخته شده» در اطلاعیه‌ای اعلام کرد پایان شهریورماه امسال، آخرین فرصت برای احزابی است که مجمع عمومی خود را برگزار نکرده‌اند.

کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در بیانیه‌ای خطاب به احزاب و گروه‌های سیاسی که در موعد قانونی طبق اساسنامه مصوب خود، مجامع عمومی و انتخابات شورای مرکزی و بازرسان و دبیرکل را برگزار نکرده‌اند و در مهلت تعیین شده در جلسه شورای مرکزی احزاب با معاون سیاسی منتهی به خردادماه سال‌جاری هم اقدامی انجام نداده‌اند، تاکید کرد: مستند به مفاد قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی مصوب ۱۳۹۴ به‌ویژه بندهای ماده (۱۱) قانون (وظایف و اختیارات کمیسیون احزاب) و ماده (۲۰) که به نحوه خاتمه یافتن فعالیت احزاب اختصاص دارد، مهلت زمانی پایان شهریورماه تعیین شده است.

این بیانیه یادآور شده است که مطابق ماده (۲۰) قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، پروانه فعالیت احزاب از سوی کمیسیون احزاب در صورت عدم اجرای اساسنامه حزب برای تشکیل ارکان حزب در طول مدت دو سال متوالی جهت انحلال به دادگاه ذی‌صلاح معرفی می‌شود.

اعضای کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با تاکید بر ضرورت برگزاری به موقع مجامع عمومی و انتخابات شورای مرکزی احزاب اضافه کردند: جهت تعیین تکلیف احزاب قانونی برای برگزاری انتخابات نمایندگان دبیران کل احزاب در کمیسیون، مطابق مصوبه جلسه بیست‌وهفتم تیرماه امسال کمیسیون، احزاب مورد اشاره حداکثر تا پایان شهریورماه سال جاری فرصت دارند نسبت به برگزاری مجمع عمومی با هماهنگی دبیرخانه کمیسیون اقدام کنند.

این بیانیه خاطرنشان کرد: بدیهی است این آخرین مهلت برگزاری مجمع عمومی است و پس از آن کمیسیون احزاب تصمیم مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.

کد خبر 676383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.