عاشورایی‌ترین محرم این سال‌های فراجا

نیروی انتظامی در محرم‌الحرام ۱۴۴۵ قمری، تقریباً به ازای هر یک روز از دهه اول، یک شهید در راه امنیت این مرزوبوم تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مقارن با نخستین دهه محرم‌الحرام، ۱۰ نفر از مأموران جان‌برکف پلیس در جریان درگیری با قاچاقچیان، اشرار و اقدام تروریستی، خلعت شهادت پوشیدند تا عاشورایی‌ترین محرم این سال‌های فراجا رقم بخورد.

کاروانی که با شهیدان «سیروس درخشان‌فر» و «مهدی امینی‌مهر» پای در راه نهاد و در روز تاسوعا با شهید «علی شوقی‌آلیکوهی» از مرز ۱۰ تن گذشت. به این ترتیب، نیروی انتظامی در محرم‌الحرام ۱۴۴۵ قمری، تقریباً به ازای هر یک روز از دهه اول یک شهید در راه امنیت این مرزوبوم تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، شهدایی که در ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر همچون سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) غریبانه در خون خود غلتیدند.

شهادت هشت مأمور پلیس تنها در شش روز و برجای گذاشتن آمار هر ۱۸ ساعت یک شهید، دوباره حال‌وهوای روزهای دفاع مقدس را زنده کرد، روزهایی که مردان این سرزمین «حسین، حسین میگیم میریم کربلا / شهید، شهید میدیم میریم کربلا» ورد زبانشان بود. در این گزارش یادی خواهیم کرد از این عاشوراییان و فاتحان قلل عزت و کرامت انسانی.

عاشورایی‌ترین محرم این سال‌های فراجا / سلام شهید سربلند

شهیدان مهدی امینی‌مهر و سیروس درخشان‌فر، روز پنجشنبه بیست‌ونهم تیرماه و همزمان با دومین روز از محرم در مبارزه با سوداگران مرگ در منطقه «سرنجلکل» یاسوج به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. شهید ستوان‌یکم درخشان‌فر ۲۷ ساله متأهل و دارای یک فرزند ۹ ماهه و شهید سروان امینی‌مهر ۳۷ ساله متأهل و دارای یک فرزند دختر ۱۲ ساله است.

عاشورایی‌ترین محرم این سال‌های فراجا / سلام شهید سربلند

در پنجمین روز از ماه محرم و همزمان با یکم مردادماه در پی حمله تروریستی به گشت پلیس راه در جاده خاش به تفتان، چهار نفر از مأموران غیور پلیس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

در این حادثه تروریستی استواریکم محمدرضا اسماعیلی، استواریکم رضا شیخی، استواریکم حسن وحیدی و ستوان‌یکم مهدی الله‌پور خلعت شهادت پوشیدند.

شهید مهدی الله‌پور، اهل شهرستان کوار در استان فارس بود، او در تاریخ یکم مردادماه ۱۳۶۲ متولد شد و درست در ظهر روز تولد ۴۰ سالگی‌اش در محور خاش-تفتان استان سیستان و بلوچستان بر اثر حمله گروهک تروریستی به آسمان پر کشید. از این شهید دو دختر ۵ و ۱۰ ساله به یادگار مانده است.

شهید محمدرضا اسمعیلی از اهالی روستای اشکهران شهرستان ورزنه و متولد سال ۱۳۶۷ بود. این شهید که در آخرین روزهای ماموریتش در سیستان‌وبلوچستان آسمانی شد، متأهل و دارای یک دختر سه ساله بود.

ستوان دوم شهید حسن وحیدی اهل بجنورد بود و در استان سیستان و بلوچستان خدمت می‌کرد. از این شهید ۳۱ ساله، یک پسر سه ساله به یادگار مانده است.

ستوان دوم شهید رضا شیخی متأهل و دارای یک فرزند ۵ ماهه بود و خودش نیز در دوران کودکی پدرش را از دست داده بود و در دامن پر مهر مادر پرورش یافت.

عاشورایی‌ترین محرم این سال‌های فراجا / سلام شهید سربلند

در ششمین روز از ماه محرم و همزمان با دوم مردادماه در درگیری میان مأموران پلیس و سارقان مسلح، دو تن از مأموران پلیس به نام‌های ستوان‌یکم علی غلامی و ستوان سوم سلمان غریبی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

عاشورایی‌ترین محرم این سال‌های فراجا / سلام شهید سربلند

در هفتمین از روز محرم و هم‌زمان با سوم مردادماه، سرگرد شهید علی میرزایی در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر دچار مجروحیت شد و پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده، در شب هشتم محرم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

از شهید میرزایی یک دختر شش ساله و یک پسر ۱۴ ساله به یادگار مانده است.

عاشورایی‌ترین محرم این سال‌های فراجا / سلام شهید سربلند

هم‌زمان با نهمین روز از ماه محرم و پنجم مردادماه مأموران انتظامی شهرستان اردل در اجرای مأموریت برای دستگیری عاملان نزاع و درگیری به منطقه دیناران از توابع این شهرستان اعزام شدند.

طی این درگیری دو تن از افراد دخیل فوت و هشت نفر زخمی که توسط عوامل اورژانس شهرستان به بیمارستان اعزام شدند. در اثر این حادثه ستوان‌دوم «علی شوقی‌آلیکوهی» در این حادثه به فیض شهادت نائل آمد.

عاشورایی‌ترین محرم این سال‌های فراجا / سلام شهید سربلند

کد خبر 676329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.