تمهیدات شهرداری رودسر برای تاسوعا و عاشورای حسینی

شهردار رودسر گفت: شهرداری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به منظور تنظیف و جمع‌آوری پسماند از معابر و تامین بهداشت شهروندان و عزاداران حسینی در شهر تمهیدات مناسبی را اتخاذ کرده است؛ بنابراین از شهروندان انتظار داریم در این ایام نظافت شهری را رعایت کنند.

مازیار صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری رودسر همزمان با فرا رسیدن عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش خیابان‌های و میدان‌های شهر را سیاه‌پوش کرده است.

وی با بیان اینکه کاهش تولید زباله (ظروف یک‌بار) در دهه اول محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی، تأمین بهداشت شهروندان و عزاداران حسینی یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری است، افزود: شهرداری رودسر به منظور داشتن شهری پاک تمهیدات مناسبی را اتخاذ کرده که اجرای آنها نیازمند مشارکت و همکاری همه شهروندان است.

شهردار رودسر خاطرنشان کرد: شهرداری در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نسبت به رفع سد معبر، جمع‌آوری پسماند و ظروف یک‌بار مصرف در مسیرهای پرتردد عزاداری و جنب ایستگاه‌های صلواتی و تکایا اقدام خواهد کرد.

صفایی تصریح کرد: به مسئولان هیئت‌ها و تکایا طی مکاتبه‌ای اعلام شده است تا در کنار مراسم عزاداری، نسبت به رعایت نظافت شهری، کاهش تولید پسماند و خودداری از سد معبر اهتمام ویژه داشته باشند، چراکه رعایت حق‌الناس و حقوق شهروندی از توصیه‌های اکید دین مبین اسلام و ائمه اطهار (ع) است.

وی گفت: نریختن زباله در معابر عمومی علاوه بر اینکه هزینه‌های کمتری را به شهرداری تحمیل می‌کند، منجر به کاهش زحمت پاکبانان خواهد شد؛ بنابراین امیدواریم با مشارکت و همکاری شهروندان امسال شاهد شهری پاکیزه‌تر نسبت به محرم سال گذشته باشیم.

به گزارش ایمنا، رودسر در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 675958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.