مشارکت‌پذیری اجتماعی رویکرد برنامه‌های محرم در تیران و کرون است

فرماندار تیران و کرون گفت: مشارکت‌پذیری اجتماعی و تقویت نقش‌آفرینی مردمی مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های ایام محرم و صفر در شهرستان تیران و کرون است.

علی محمدی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌های ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین (ع) در شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: با مطالعه روی فرصت‌ها و ظرفیت‌های برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در این شهرستان، چشم‌اندازی در این حوزه توسط دستگاه‌های فرهنگی شهرستان به‌ویژه تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و امام جمعه تدوین و برنامه‌ریزی‌ها عملیاتی شد.

وی افزود: ایجاد بستر برای حضور و مشارکت مردم در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و حرکت بر اساس برنامه مشخص جزو اهداف و چشم‌اندازهای این حوزه از فعالیت‌های شهرستان تیران و کرون است.

فرماندار تیران و کرون خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی و مساجد محور اصلی برنامه‌های مناسبتی و مذهبی است و باید زمینه حضور و مشارکت مردم را بیشتر تقویت کرد.

وی ادامه داد: در ایام ماه محرم هیئت‌های فرهنگی و مذهبی با پیش‌بینی بسته‌های فرهنگی و محتوایی و حضور سخنرانان و مداحان، زمینه بهره‌برداری بیشتر مردم از این ماه را فراهم کرده‌اند.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به تجلیل از موکب‌داران در سال گذشته تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی و حجم تردد به سمت کربلا از جاده‌های تیران و کرون، ضرورت تشکیل موکب‌ها را افزایش داده است، سال گذشته و برای نخستین‌بار همایش موکب‌داران و تجلیل از متولیان این بخش در دستور کار قرار گرفت.

محمدی‌کیا اضافه کرد: این برنامه امسال نیز ادامه خواهد داشت تا بتوانیم هم‌افزایی و شبکه موکب‌داران را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی، پیرغلامان و هیئت امنای مساجد در دو ماه محرم و صفر نقش مهمی در برگزاری برنامه‌ها دارند، گفت: امسال برای نخستین‌بار همایش این گروه‌های فرهنگی و مذهبی را خواهیم داشت.

فرماندار تیران و کرون افزود: بر اساس شاخص‌های مورد پیش‌بینی، هیئت‌های مذهبی و هیئت امنای مساجد ارزیابی و گروه‌های برتر معرفی معرفی شدند تا در کنار تجلیل از پیرغلامان از آن‌ها نیز تقدیر شود.

کد خبر 675600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.