غذاهایی که بهره‌وری کارکنان را افزایش می‌دهد

مصرف بادام، موز، سیب، آجیل سویا، تخم‌مرغ، ماست و شکلات تلخ به افزایش بهره‌وری کارکنان کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معمولاً مردم برای کاهش کسالت یا استرس در محل کار، آب‌نبات، چیپس، کلوچه یا قهوه مصرف می‌کنند، در حالی که مصرف این مواد غذایی باعث بروز خوشحالی موقت می‌شود و در طولانی‌مدت به سلامت انسان آسیب وارد می‌کنند. غذاهای سالم مانند میوه‌ها، آجیل و سبزیجات به بهره‌وری کارکنان می‌افزاید و باعث افزایش انرژی می‌شود. مصرف مواد غذایی سالم نه تنها با خستگی مزمن مقابله می‌کند، بلکه نیاز بدن به مواد مغذی را برطرف می‌کند. در ادامه به بررسی تعدادی از این مواد غذایی می‌پردازیم:

بادام

بادام در صدر غذاهای سالم قرار دارد، زیرا سرشار از چربی‌های سالم و مواد مغذی ضروری است که به افزایش تمرکز کمک می‌کند. همچنین، پروتئین موجود در بادام به کاهش اشتها بدون ایجاد احساس خستگی کمک می‌کند.

موز

یک عدد موز سرشار از گلوکز ثابتی است که بدن برای فعال ماندن و پربازده بودن در طول روز به آن نیاز دارد. مصرف موز باعث افزایش تمرکز می‌شود. کربوهیدرات موجود در آن نیز باعث می‌شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.

سیب

سیب انرژی موثرتری نسبت به قهوه دارد. این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان است و قند کمتری دارد. مصرف سیب نه تنها انرژی و پروتئین مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند بلکه شما را سیر نگه می‌دارد.

آجیل سویا

آجیل سویا سرشار از فیبر، پروتئین گیاهی و چندین ماده مغذی دیگر است که باعث کاهش وزن، تقویت سلامت قلب و استخوان می‌شود.

تخم‌مرغ

مصرف تخم‌مرغ در ابتدای روز به شما کمک می‌کند در طول روز پرانرژی بمانید. این ماده غذایی حاوی مقادیر قابل‌توجهی ویتامین B2 یا ریلوفلاوین است که به تولید انرژی در بدن کمک می‌کند.

ماست

ماست یکی دیگر از غذاهای حاوی پروتئین بالا برای داشتن یک روز پرانرژی است. ماست علاوه بر پروتئین زیاد، سرشار از پروبیوتیک‌ها، کلسیم و ویتامین‌ها است.

شکلات تلخ

شکلات تلخ علاوه بر اینکه آنتی‌اکسیدان و کافئین مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند، می‌تواند باعث افزایش جریان خون در بدن شود. بنابراین به بهبود عملکرد مغز و کاهش خستگی ذهنی در ساعات کاری کمک می‌کند.

کد خبر 675482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.