لزوم برگزاری دوره یک ماهه برای نوآموزان بازمانده از کودکستان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: نوآموزانی که موفق به حضور در دوره کودکستان نشده‌اند، باید دوره یک‌ماهه را بگذرانند که در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز می‌توان شرایط را برای گذراندن دوره یک‌ساله برای این نوآموزان فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وجیهه فاضل امروز _یکشنبه یکم مردادماه_ در یکصد و هفتادمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب مهدکودک‌ها را از جمله مراکز آموزشی و پرورشی توصیف کرده‌اند و در سند تحول بنیادین نیز در بندهای متعددی این دوره مورد توجه قرار گرفته است. بر اساس این سند می‌توان ارتباط کودک را با چهار حوزه خود، خدا، جامعه و نظام آفرینش تعریف کنیم.

وی با اشاره به اهداف دوره کودکستان افزود: تقویت توانایی جسمی حرکتی، پرورش روحیه و رفتار عاطفی، پرورش مهارت‌های ذهنی، پرورش صفات اخلاقی، انس با قرآن و علاقه به یادگیری آن، تقویت حس دینی و علایق مذهبی، پرورش هویت ملی از جمله اهداف مورد توجه در دوره کودکستان هستند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان تصریح کرد: پایه قدرت حافظه و پرورش مهارت‌های ذهنی باید در دوره کودکستان بنا شود و می‌توان با انجام تمرین‌هایی موجب افزایش خلاقیت و شکل‌گیری توان تفکر منطقی، حل مسئله و تصمیم‌گیری در کودکان شد.

وی گفت: تقویت روحیه پرسشگری از دیگر اهداف دوره کودکستان است و می‌کوشد تا با بهره‌گیری از حواس پنج‌گانه سطح مهارت‌های او را افزایش دهد.

فاضل اظهار کرد: عدم توجه به مهارت‌های خواندن و نوشتن در دوره کودکستان موجب عدم هماهنگی عصب، عضله و ناکامی کودکان در دوره‌های تحصیلی بعدی خواهد شد.

وی افزود: شعر، قصه، نقاشی، کاردستی، بازی و نمایش خلاق از جمله محورهای آموزش دوره کودکستان است که موجب پرورش هوش چندگانه کودکان خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان تصریح کرد: برگزاری دوره توانمندسازی برای مدیران و مؤسسات کودکستان‌ها، ساماندهی امور اجزایی، برگزاری شورای نظارت و برنامه‌ریزی، اعطای اعتبار به مناطق محروم، برگزاری دوره‌های آموزشی برای اولیا و تلاش برای ایجاد وحدت رویه میان کودکستان‌ها از اقدامات حوزه معاونتی ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوده است.

وی گفت: تربیت از بدو تولد تا بیست‌سالگی بر عهده آموزش‌وپرورش است و به همین دلیل برای آموزش مادران به‌ویژه مادران دارای فرزند خردسال نیز باید برنامه داشت و تاکنون برای حدود یک‌هزار مادر برنامه آموزشی ویژه‌ای ترتیب داده شده است.

فاضل با بیان اینکه برای ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی تمام کودکستان‌ها باید مجوز لازم را از سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک دریافت کنند، افزود: نوآموزانی که موفق به حضور در دوره کودکستان نشده‌اند، باید دوره یک‌ماهه را بگذرانند که در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز می‌توان شرایط را برای گذراندن دوره یک‌ساله برای این نوآموزان فراهم کرد.

وی با بیان اینکه ۱۹۶۲ نوآموز بازمانده از دوره‌های یکساله پیش‌دبستانی مناطق محروم داریم، خاطرنشان کرد: در این زمینه آموزش‌وپرورش نیاز به مساعدت مالی حدود ۲۶ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریالی دارد تا بتواند هزینه آموزش یک کلاس در طول ۹ ماه تحصیلی را با احتساب ماهیانه، ۱۵ میلیون ریال و برای ایجاد ۱۹۶ کلاس درس تأمین کند.

کد خبر 675386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.