طرح باغ پرندگان شیراز زیر ذره‌بین اعضای شورای شهر/ ورود شهرداری به معضل کمبود نانوایی‌ها

یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز عصر امروز با حضور ۱۳ عضو و بررسی ۱۷ دستور کار علنی و یک دستر کار غیر علنی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا محمدیان امروز_ یکشنبه یکم مردادماه_ در یکصدوبیست‌ویکمین جلسه شورای شهر شیراز با قدردانی از شهرداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از اقدامات انجام شده در فضاسازی سطح شهر در دهه اول محرم، اظهار کرد: حضور مردم در عزاداری محرم در مقایسه با سال‌های گذشته بیشتر احساس می‌شود و مراسم عزاداری با محوریت سومین حرم اهل بیت (ع) شاه‌چراغ در حال برگزاری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز افزود: مدیران کشور بنا به اینکه نام جمهوری اسلامی را در مدیریت خود یدک می‌کشند، بایستی در قبال اعتقادات مذهبی مردم احساس مسئولیت داشته باشند و در بودجه‌هایی که در اختیار دارند در اجرای برنامه‌های فرهنگی حمایت لازم را داشته و شهرداری شیراز به تنهایی میدان‌دار این گونه برنامه‌ها نباشد.

وی ادامه داد: این موضوع سال گذشته در دیدار با استاندار فارس مطرح شد که مدیری که با دستگاه اهل بیت (ع) زاویه دارد نباید در جمهوری اسلامی مدیر باشد و متأسفانه مصادیق این موضوع را در شهر شیراز در سال جاری شاهد بودیم و این تذکر را مجدد خواهیم کرد. چرا که جای تأسف است شاهد این موضوعات باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز تاید کرد: در اجرای مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در شهر شیراز بایستی از شهدای مظلوم فاجعه تروریستی حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) یاد و نام برده شود.

طرح اجرای باغ پرندگان شهر شیراز مجدد بررسی می‌شود

در ادامه این جلسه لایحه یک فوریتی اجازه اجرای باغ پرندگان شهر شیراز از طریق پیمانکاری با استفاده از ردیف اعتباری یا متمم بودجه سال جاری شهرداری بررسی شد و رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص این لایحه اظهار کرد: اجرای پروژه باغ پرندگان در شهر شیراز، مربوط به کمیسیون مشترک اقتصاد و سرمایه‌گذاری، فرهنگی و گردشگری و سلامت، محیط زیست و خدمات شهری بود که شهرداری در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرده اما با پیگیری صورت گرفته این موضوع تاکنون به سرانجام نرسیده است. چرا که این پروژه به تقاضای شهرداری مبنی بر اجرای پروژه به صورت پیمانکاری بوده است.

علیرضا اسکندری افزود: این موضوع در دستور کار کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری طرح و با توجه به ارجاع به صحن شورا و طرح در دو کمیسیون فرهنگی و گردشگری و کمیسیون خدمات شهری نگرانی اعضای شورا در خصوص اجرای پروژه به صورت پیمانکاری اعلام شد که در هنگام بهره برداری از آن ممکن است با مشکلاتی مواجه شود.

وی افزود: مقرر شد شهرداری شیراز بررسی در خصوص این طرح داشته باشد.

در نهایت در صحن شورا تقاضای یک ماهه برای بررسی این طرح ارائه و با رأی سیزده عضو شورای اسلامی شهر شیراز طرح بررسی بیشتر اجرای باغ پرندگان به تصویب رسید.

به ازای هر ۱۳۹۵ نفر یک واحد نانوایی داریم

در ادامه یکصد و بیست و یکمین جلسه صحن شورای اسلامی شهر شیراز، لایحه و ضعیت پخت نان در خبازی‌های واقع در محلات کم‌برخوردار شهر شیراز از سوی کمیته محرومیت‌زدایی مطرح شد و رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز در این خصوص گفت: با توجه به گزارشات و شکایات مردم در خصوص تعطیلی برخی نانوایی‌ها، کمبود نان و تشکیل صف‌های طولانی نانوایی، جلسات و بازدیدهایی با دستگاه‌های معین این حوزه برگزار شد.

مریم حسینی افزود: در این بازدیدهای صورت گرفته دریافتیم که برخی از نانوایی‌ها در طول یک ماه ۱۲ روز تعطیلی و برخی نانوایی ۱۱ روز و سایر روزها صف‌های طولانی ایجاد می‌شد و در نهایت دریافتیم که سیستم ملی راه اندازی در حال آزمون و خطا است و این سیستم دارای اشکالاتی بوده که باید این موارد رفع شود.

وی ادامه داد: براساس آمار در شهری همچون اردبیل به میانگین جمعیت به ازای ۵۶۴ نفر یک نانوایی وجود دارد اما در استان فارس به ازای یک هزار و ۳۹۵ نفر یک نانوایی داریم.

در ادامه نیز پس از بررسی طرح کمیته محرومیت‌زدایی شورا، درخصوص وضعیت پخت نان در خبازی‌های واقع در محلات کم‌برخوردار شهر شیراز و تصویب این طرح، شهرداری شیراز مکلف شد ضمن هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای ذیربط از جمله استانداری، فرمانداری و اتحادیه صنف نانوایان شیراز حداکثر ظرف مدت دو ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه طی لایحه‌ای امکان و شرایط واگذاری فضاهای مناسب (اعم از زمین، غرفه، واحد تجاری و…) را به متقاضیان معرفی شده از طرف اتحادیه صنف نانوایان شیراز جهت احداث نانوایی حسب ضوابط و مقررات مربوطه تهیه و جهت تصویب به شورای اسلامی شهر شیراز ارائه کند.

به گزارش ایمنا، آئین‌نامه سامان دهی بهره برداری مشاغل و اصناف از پیاده‌روها و فضاهای شهری، اجازه واگذاری به صورت ترک تشریفات مناقصه جهت تکمیل پروژه ساختمان مرکزی شهرداری شیراز (ساختمان شهید سلیمانی) و بزرگراه ۵۵ متری حافظ (آیت الله رفسنجانی) و اجرای فاز دوم پروژه بزرگراه ۵۵ متری حافظ (آیت الله رفسنجانی)، برون‌سپاری وصول مطالبات معوقه شهرداری شیراز تغییر نام قسمتی از بلوار آزادی حدفاصل میدان آزادی تا میدان قائم (عج) به نام بلوار «قدس»، نام‌گذاری سالن سینما واقع در پردیس سینمایی پارک جوان به نام «امین تارخ» بخشی از مهم‌ترین دستور کار یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز بود که به تصویب رسید.

کد خبر 675341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.