برنامه‌ریزی دقیق آموزشی با توجه به نیازهای جامعه شهری اصفهان

مسئول امور آموزش سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان گفت: کلاس‌های آموزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ویژه اقشار و گروه‌های سنی مختلف در گرایش‌های متنوع برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، ژاله موزون اظهار کرد: آموزش ابزار اصلی فرهنگ‌سازی به شمار می‌آید و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به‌عنوان متولی ارتقای فرهنگ شهروندی و غنی‌سازی اوقات فراغت، وظیفه آموزش شهروندان را بر عهده دارد که این امر نیازمند برنامه‌ریزی دقیق با توجه به نیازهای جامعه شهری اصفهان است.

وی تصریح کرد: بر این اساس نیازسنجی، برنامه‌ریزی، کنترل و بهبود آموزش‌های ارائه‌شده به شهروندان به‌صورت مستمر در دستور کار سازمان و امور آموزش قرار دارد.

مسئول امور آموزش سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: ارتقای جایگاه و تقویت هویت اصفهان با تمرکز بر میراث، هنر و فرهنگ، افتخارات، نمادها و آئین‌های ایرانی، اسلامی و انقلابی، افزایش اعتماد، انسجام و مشارکت اجتماعی و ارتقای توانمندی شهروندان اعتلا و تحکیم نهاد خانواده و ارتقای فرهنگ شهروندی، تقویت سلامت فردی و اجتماعی شهروندان از جمله اهداف سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در حوزه آموزش است.

وی افزود: این آموزش‌ها بر اساس سیاست‌هایی از جمله، مسجد محوری، محله محوری، مخاطب محوری، خانواده محوری و خلاقیت محوری انجام می‌شود.

موزون ادامه داد: باید به این نکته اشاره کرد که مراکز سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با ویژگی‌های متمایزی اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی می‌کند که از جمله این ویژگی‌ها، محیط امن و سالم، تفکیک جنسیت، قوانین و مقررات آموزشی، بیمه جامع شهروندی، تأیید صلاحیت علمی مربیان و امکان دریافت گواهینامه مهارت از اداره کل فنی و حرفه‌ای در برخی از رشته‌ها است.

وی گفت: کلاس‌های آموزشی در گرایش‌های مختلف مانند آشنایی و پیشگیری از بیماری‌ها، اصفهان‌شناسی، صنایع دستی، حقوقی، قرآن و عترت، ورزش، موسیقی، فرزند پروری، مدیریت روابط همسران، هنرهای نمایشی و تجسمی، ادبیات، رسانه، صنایع غذایی، طراحی و دوخت برگزار می‌شود.

مسئول امور آموزش سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان یادآور شد: آموزش‌ها در مراکز تخصصی موضوع محور، مخاطب محور یا عرصه محور و یا در مراکز عمومی مانند فرهنگسراها در ۱۵ منطقه برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، ثبت نام کلاس‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و تفریحی طبق تقویم آموزشی به صورت ماهانه، نیم ترمی و ترمی است و از طریق سایت shahredu.ir در تمام مراکز سازمان از بیستم تا سی‌ام هر ماه انجام می‌شود.

کد خبر 675132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.