عزم دنور برای پیاده‌راه‌سازی منطقه مرکزی شهر

دنور، مرکز و پرجمعیت‌ترین شهر در ایالت کلرادوی آمریکا سعی دارد با اعمال بعضی تغییرات در طرح مناطق اطراف خطوط جدید اتوبوس‌های تندروی مرکز شهر، خیابان‌های منتهی را دوستدار عابر پیاده کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اعضای شورای شهر دنور در حال بررسی طرح بازنگری در مقررات استفاده از زمین در امتداد یک مسیر طولانی حمل‌ونقل اتوبوس تندرو شهری (بی‌آرتی) هستند که انتظار می‌رود به‌عنوان یک راهرو تجاری بزرگ در شرق مرکز شهر دنور در سال ۲۰۲۶ افتتاح شود. برنامه‌ریزان انتظار دارند این مسیر جدید، حمل‌ونقل عمومی را در سراسر مرکز شهر سرعت ببخشد و با ایجاد تغییرات در بخش‌هایی از خیابان به رشد اقتصادی آن کمک کند.

برنامه‌ریزان شهری همچنین علاوه بر پیکربندی خیابان و مباحث طراحی خدمات امیدوارند اعمال بعضی تغییرات در برنامه‌ریزی کاربری زمین منطقه، مزایای سیستم جدید را برای شهر و شهروندان بهینه‌سازی کنند. آن‌ها در این زمینه طرح تغییرات منطقه‌بندی را پیشنهاد کرده‌اند که بخشی وسیع از خیابان را در امتداد مسیر یادشده برای اولویت دادن به پیاده‌روی تغییر می‌دهد.

عزم دنور برای پیاده‌راه‌سازی منطقه مرکزی شهر

به‌منظور ارتقای کسب‌وکارهایی که با ورود خطوط بی‌آرتی به این خیابان افزوده و به تردد بالای عابران پیاده منجر می‌شود، تغییرات منطقه‌بندی پیشنهاد اعمال محدودیت‌هایی در زمینه رانندگی، پارکینگ‌ها و کارواش‌ها را در بر می‌گیرد. منطقه‌بندی جدید همچنین شامل افزودن تعدادی مانع در مسیر پیاده‌روی و پیاده‌سازی چندین دستورالعمل طراحی سطح خیابان است تا امکان دسترسی بهتری را برای عابران پیاده فراهم آورد. تمرکز طرح‌ها بر مناطق وسیع نزدیک به ایستگاه‌های بی‌آرتی قرار دارد و قرار است به محدودیت‌های قبلی خیابان یعنی قوانین محدودیت پارک خودرو در بعضی بخش‌ها یا ممنوعیت استفاده از بعضی ساختمان‌های خاص اضافه شود.

برنامه‌ریزی برای پروژه اتوبوس‌های تندروی این خیابان در مرحله طراحی نهایی است و اقدامات لازم برای اصلاح طرح‌های ایستگاه‌ها، محوطه‌سازی خیابان‌ها، طراحی لوگو و تجزیه‌وتحلیل ایمنی حاشیه خیابان در آن لحاظ شده است. اجرای این پروژه بر عهده اداره حمل‌ونقل و زیرساخت دنور قرار دارد و این سازمان اطمینان داده طرحی که در دست اجرا است با اعمال مقررات ویژه برای کسب‌وکارهای بالقوه‌ای که قرار است در منطقه راه‌اندازی شود، این خیابان مرکز شهر را دوستدار عابر پیاده می‌کند.

کد خبر 675029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.