تصمیم هند، قیمت جهانی مواد غذایی را افزایش می‌دهد

هند صادرات برنج سفید غیر باسماتی را غیرقانونی اعلام کرده است تا از افزایش قیمت‌های داخلی جلوگیری کند. این تصمیم هند می‌تواند قیمت جهانی مواد غذایی را افزایش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، باران‌های شدید اخیر به محصولات کشاورزی در هند آسیب زیادی وارد کرده است و قیمت برنج نیز در ۱۲ ماه گذشته بیش از ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است. برنج دانه‌سفید غیرباسماتی در حال حاضر حدود یک‌چهارم از صادرات برنج هند را تشکیل می‌دهد. کارشناسان هشدار دادند که این اقدام هند در منع صادرات برنج سفید غیرباسماتی می‌تواند قیمت جهانی مواد غذایی را افزایش دهد.

پس از خروج روسیه از قراردادی که عبور امن غلات اوکراینی از جمله گندم را تضمین می‌کرد، ذخایر مواد غذایی تحت فشار قرار گرفته است.

هند بزرگترین صادرکننده برنج در جهان است و بیش از ۴۰ درصد از محموله‌های جهانی را به خود اختصاص داده است و برنج غیرباسماتی به‌طور عمده به کشورهای آسیایی و آفریقایی صادر می‌شود.

دولت اعلام کرده است که کشاورزان همچنان می‌توانند انواع دیگر برنج، از جمله باسماتی دانه‌بلند را صادر و اطمینان حاصل کنند که آن‌ها از قیمت‌های سودآور در بازار بین‌المللی بهره‌مند می‌شوند.

بر اساس اعلام اداره کل تجارت خارجی هند، دولت درخواست‌هایی را برای اجازه ارسال محموله‌ها به کشورهای دیگر بر اساس نیازهای امنیت غذایی بررسی خواهد کرد.

طی هفته‌های اخیر، تغییرات آب‌و هوایی به محصولات کشاورزی در بسیاری از ایالت‌های شمالی این کشور آسیب رسانده و باعث شده است که هزینه بسیاری از اقلام از جمله گوجه‌فرنگی و پیاز به‌شدت افزایش پیدا کند.

قیمت سبزیجات از ماه می تا ژوئن ۱۲ درصد افزایش داشته است که باعث افزایش هزینه‌های زندگی مردم شد. تورم در ماه گذشته به ۴.۸ درصد افزایش پیدا کرد که در نتیجه افزایش هزینه‌های مواد غذایی بیش از حد انتظار بود.

افزایش هزینه‌های زندگی در آستانه انتخابات سراسری سال آینده، فشار سیاسی جدیدی را به دولت هند وارد کرده است.

کد خبر 675025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.