تردز در سراشیبی سقوط قرار گرفت

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که تعداد کاربران تردز ۷۰ درصد از زمان اوج خود کاهش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تردز یک پلتفرم رسانه اجتماعی مبتنی بر متن متا است که به عنوان رقیب مستقیم توئیتر در دسترس قرار گرفت. تعداد کاربران اولیه این برنامه در پنج روز اول عرضه برنامه به ۱۰۰ میلیون کاربر رسیده بود، اما این برنامه رونق اولیه خود را حفظ نکرده است و تعداد کاربران آن در حال کاهش یافتن است. با توجه به مطالب ارائه شده توسط موسسه سنسور تاور، تعداد کاربران فعال روزانه در برنامه تردز برای دو هفته متوالی کاهش یافته است و اکنون به حدود ۱۳ میلیون نفر رسیده است. تعداد افرادی که از برنامه تردز استفاده می‌کنند با کاهش چشمگیر ۷۰ درصدی نسبت به اوج ثبت‌نام در آن در تاریخ هفتم جولای مواجه شده است.

علاوه بر این، میانگین زمانی که کاربران در برنامه تردز در iOS و Android سپری می‌کنند از ۱۹ دقیقه به چهار دقیقه کاهش یافته است. در مقابل، تعداد کاربران فعال روزانه توئیتر در حدود ۲۰۰ میلیون نفر باقی مانده است که به طور متوسط ۳۰ دقیقه در روز در این پلتفرم سپری می‌کنند. کاهش تعداد کاربران در برنامه تردز را می‌توان به نبود ویژگی‌های مانند پیام‌رسانی مستقیم و امکان جست‌وجوی موضوعات و برچسب‌ها در این برنامه نسبت داد. بنابراین کاربران متوجه می‎‌شوند که نمی‌توانند به اندازه کافی از برنامه تردز بهره ببرد و با برنامه‌های دیگر با اطرافیان خود ارتباط برقرار می‌کنند.

یکی دیگر از دلایل کاهش تعداد کاربران و سطح پایین تعاملات در برنامه تردز، نبود گزینه‌های کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا است. در حالی که پلتفرم‌های دیگر مانند یوتیوب، تیک‌تاک و توئیتر فرصت‌هایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا از طریق مشارکت و تبلیغات درآمدزایی کنند. علاوه بر این، کاربران توئیتر، تیک‌تاک و یوتیوب می‌توانند موضوع مورد نظر خود را جست‌وجو کنند، اما این قابلیت در برنامه تردز وجود ندارد.

مدیرعامل متا امیدواری خود در زمینه پیشرفت آهسته، اما پیوسته برنامه تردز را اعلام کرده است. وی اعلام کرده است که در حال حاضر تمرکز بر بهبود اصول اولیه و حفظ آن‌ها است.

کد خبر 675012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.