حفظ عزت و آبروی ملت ایران بزرگترین معروف است

امام جمعه شهرستان نایین با بیان اینکه حفظ عزت و آبروی ملت ایران بزرگترین معروف است گفت: دیپلماسی امروز ما، دیپلماسی عزتمندانه است و دیپلماسی ذلیلانه و اجتماعی نیست و این مهم به برکت انتخاب درست شما مردم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد مطهرخو امروز _جمعه سی ام تیرماه_ در نماز جمعه شهرستان نائین با اشاره به هفته بهزیستی و دهه امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از مسائل درجه اول اسلام و کشور است، اظهار کرد: باید دقت کنیم که جامعه ما پس از انقلاب به آفات بزرگ دچار نشود و این بیماری و آفت به فرمایش قرآن کریم، ضایع کردن نماز و معنویت و تبعیت از شهوات است چرا که وقتی در جامعه‌گناه منتشر شود و مردم با گناه خو بگیرند، شخصی که در رأس جامعه قرار دارد و می‌خواهد جامعه را به فلاح و رشد دعوت کند، با مشکل رو به رو خواهد شد.

وی ادامه داد: وقتی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترک شود، خلافکاری، دزدی، شهوت‌رانی و خیانت در آحاد مردم رایج و به تدریج این منکرها به فرهنگ مردم تبدیل می‌شود و انسان‌های نا اهل بر سر کار خواهند آمد و کوفه‌ها تکرار می‌شوند.

امام جمعه شهرستان نائین اضافه کرد: مهمترین قدم امر به معروف و نهی از منکر به فرمایش رهبری، ایجاد و حفظ نظام اسلامی است و این گسترش حضور ایران اسلامی در منطقه و در دنیا و گسترش پیام آزادی‌بخش اسلام در مقابل استکبار جهانی، موضوع بزرگی است و این نظام به سمت جهانی شدن گام برمی‌دارد و رساندن پیام آزادی بخش سیدالشهدا (ع) به گوشه گوشه دنیا، کار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه حفظ عزت و آبروی ملت ایران بزرگترین معروف است، گفت: دیپلماسی امروز ما، دیپلماسی عزتمندانه است و دیپلماسی ذلیلانه و اجتماعی نیست و این مهم به برکت انتخاب درست شما مردم است.

مطهرخو افزود: حرکت اخیر وزیر خارجه در مقابل اقدام روسیه در مداخله با جزایر ایران، اقدامات خوبی نظیر احضار سفیر روسیه، موضع‌گیری مجلس، اعتراف روس‌ها به اشتباه خود بواسطه تماس تلفنی انجام شد.

وی ادامه داد: امروز اگر نفت کش ایران را آمریکا توقیف کرد، هیچ شرکتی جرأت نمی‌کند نفت این نفتکش را بخرد زیرا زمانی که ایران بگوید اقدام تلافی‌جویانه می‌کنیم، حتماً این کار انجام می‌شود.

مطهرخو با بیان اینکه این عزت و شرافت و اقتدار ما حاصل خون شهیدانی مثل سردار سلیمانی و حاصل دیپلماسی مقتدرانه دولت مردمی است، بیان کرد: اعتلای فرهنگ و سلامت محیط اخلاقی و خانوادگی، تکثیر نسل، تربیت نسل جوان آماده اعتلای کشور، رونق دادن به اقتصاد و تولید، همگانی کردن اخلاق اسلامی، استقرار عدالت قضائی و عدالت اقتصادی از مهمترین معروف‌ها هستند.

وی در ادامه گفت: ابتذال اخلاقی، کمک با دشمنان، تضعیف نظام اسلامی، منکر سیاسی مانند خلل کشف حجاب و بدحجابی در راه ایجاد حکومت اسلامی، بی اعتماد کردن مردم به نظام اسلامی به خصوص در زمان انتخابات و تضعیف اقتصاد جامعه از مهمترین منکرات هستند.

مطهرخو با بیان اینکه نهی از منکر فقط در حوزه شخصی مانند حجاب و پوشش نیست، گفت: تردیدی نیست که بی حجابی، حاصل تلاش دشمنان اسلام است اما کشف حجاب کنندگان به چهار دسته غافل، معترض، مهاجم و فاسد تقسیم می‌شوند که دو مورد نخست باید به دامن جامعه اسلامی برگردند که فرصت ماه محرم بهترین فرصت برای روحانیون و علما است.

وی ادامه داد: در حوزه اجتماعی، سو استفاده از منابع عمومی و رانت در مسائل عمومی کشور در باب واردات، شرکت‌ها، استخدام، رفاقت‌ها از سوی مسئولان، قدرت، اجازه، امضا و حکم، حرام است و هرکسی در ادارات این موارد را ببیند، شرعا موظف است برخورد و دنبال کند.

کد خبر 674826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.