آمریکا ماهیت زورگویانه خود را با ممانعت از برگزاری اجلاس روز جهانی دریانوردی نشان داد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اقدام آمریکا ثابت کرد که سوءاستفاده سیاسی از نهادهای فنی و تخصصی ملل متحد، برای این کشور هیچ حد و مرزی ندارد، حتی اگر به کاهش اعتبار جهانی این سازمان‌ها منجر شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه، ناصر کنعانی اقدام آمریکا در جلوگیری از میزبانی جمهوری اسلامی ایران برای اجلاس سالانه سازمان بین‌المللی دریانوردی را شدیداً محکوم کرده و با اشاره به اقدام خلاف عرف و موازین بین‌المللی آمریکا در سوءاستفاده از سازمان‌های بین‌المللی اظهار کرد: آمریکا بار دیگر ماهیت زورگویانه و استکباری خود را با ممانعت از برگزاری اجلاس سالانه روز جهانی دریانوردی در ایران نشان داد.

وی افزود: این درحالی است که رویداد یادشده از سوی سازمان بین‌المللی دریانوردی (آیمو) در لندن در سال ۱۳۹۴ به تصویب شورای آیمو رسیده و توسط مجمع عمومی این سازمان وابسته به ملل متحد نیز تأیید شده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: اقدام آمریکا که با همراهی انگلیس بود، ثابت کرد که سوءاستفاده سیاسی از نهادهای فنی و تخصصی ملل متحد، برای این کشور هیچ حد و مرزی ندارد حتی اگر به کاهش اعتبار جهانی این سازمان‌ها منجر شود.

وی با اشاره به نادیده گرفتن آرای اکثریت سازمان بین‌المللی دریانوردی از سوی آمریکا خاطرنشان کرد: این اقدام خلاف موازین بین‌المللی آمریکا، با مخالفت شدید بسیاری اعضای شورا مواجه شد که به پیشنهاد آن کشور رأی مخالف و یا ممتنع دادند و تأکید کردند که نادیده گرفتن مصوبات قبلی سازمان باعث بی‌اعتباری خود سازمان خواهد شد.

کنعانی تصریح کرد: دولت آمریکا با توسل به دروغ پردازی، اتهام زنی و بیان خلاف واقع، می‌خواهد سرپوشی بر اقدامات غیرقانونی و ناموجه خود فراهم سازد.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای آیمو، همواره بر کنشگری فعال و مسئولانه خود در عرصه دریانوردی بین‌المللی تأکید داشته و براساس تعهدات بین‌المللی عمل می‌کنند.

کد خبر 674794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.