ضرورت برنامه‌ریزی و تسهیل در سفر زیارتی زائران حسینی

همزمان با فرارسیدن محرم و نزدیک شدن به اربعین حسینی (ع) و سفر خیل عظیمی از هموطنان به کشور عراق، به منظور صیانت و پیشگیری از بروز هرگونه رویداد و جرایم احتمالی مرتبط با مبارزه با مواد مخدر، با هم افزایی‌های بیشتر شاهد رفع مشکلات، حین برگزاری حماسه اربعین برای زائران در مرزها خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هر ساله با فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان ارگان‌های مختلف فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند تا مراسم عزاداری به بهترین نحو ممکن برگزار شود، همچنین مسئولیت برخی از ارگان‌ها به کشور عراق نیز تعمیم داده می‌شود تا زائران عتبات عالیات به بهترین نحو و با امنیت بیشتر در ایام محرم و صفر سفر به عتبات عالیات را داشته باشند.

از آن جایی که در کشور عراق قوانین و مقررات سختی در برخورد با مواد مخدر وجود دارد، برای اینکه زائران از تبعات بعدی مصون باشند و برای همراه داشتن قرص و داروهای خاصی که ممنوعیت دارد مشکلی متوجه آنها نباشد، آموزش خاصی در مرزها و مجموعه کاروان‌ها و گروه‌های اعزامی به اربعین ارائه می‌شود؛ از این رو نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر در مرزها مستقر می‌شوند تا اگر فردی آگاهانه یا ناآگاهانه قصد ورود این مواد به کشور عراق را داشته باشد، جلوگیری انجام شود.

ضرورت افزایش همکاری دوجانبه بین پلیس‌های تخصصی ایران و عراق

سردار ایرج کاکاوند، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا اظهار کرد: حفظ شأن و کرامت زائران امام حسین (ع)، داشتن رفتار حسنه با زوار گرانقدر و نیز تسهیل سفر آنها حین برگزاری مراسم اربعین ضروری است.

وی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی و تسهیل در سفر زیارتی زائران گرانقدر حین برگزاری مراسم با شکوه اربعین افزود: همزمان با نزدیک شدن به موسم پر شور اربعین حسینی (ع) و سفر خیل عظیمی از هموطنان به کشور عراق، به منظور صیانت و پیشگیری از بروز هر گونه رویداد و جرایم احتمالی مرتبط با مبارزه با مواد مخدر، انتظار داریم با هم افزایی‌های بیشتر شاهد رفع مشکلات، حین برگزاری حماسه اربعین برای زائران در مرزها باشیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا اضافه کرد: گاهی ضروری است زائران گرانقدر برابر توصیه و نسخه پزشک معالج خود، داروهای خاص را برای سیر مراحل درمان بیماری در طول سفر به همراه داشته باشند؛ امیدواریم دولت عراق در صورت مواجهه با چنین مواردی ضمن درک وضعیت بیمار، از اعمال سختگیری‌های بی‌مورد و به تبع آن ممانعت از ادامه سفر زائر، پرهیز کند؛ همچنین انتظار می‌رود در صورت کشف مواد مخدر از زائران، ضمن ممانعت از ادامه سفر، فرد دستگیر شده جهت برخورد قانونی و سیر مراحل قضائی بلافاصله به ایران استرداد داده شود.

مبارزه هدفمند و همه‌جانبه با مواد مخدر نیازمند تلاش فراوان است

وی با تاکید بر ضرورت افزایش همکاری‌های متقابل و دو جانبه به اهمیت تبادل سریع اطلاعات بین پلیس‌های تخصصی دو کشور ایران و عراق پرداخت و تصریح کرد: بر اساس توافقنامه‌های همکاری که در سنوات گذشته به امضا رسیده است، می‌توانیم در موضوعاتی نظیر شگردهای قاچاق و ترانزیت مواد مخدر، اطلاع‌رسانی وضعیت قاچاقچیان اتباع دستگیر شده، مقابله با قاچاق و جرایم امنیتی تبادل اطلاعات کنیم.

سردار کاکاوند خاطرنشان کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا آمادگی خود را جهت فعال کردن گشت‌های همزمان مرزی، تشکیل تیم اطلاعاتی در خصوص پرونده‌های خاص، استقرار افسران رابط در مرز مهران، گماردن واحدهایی از سگ‌های موادیاب پلیس در مرزها، تبادل آخرین اخبار و اطلاعات موجود به ویژه در ایام اربعین حسینی را اعلام می‌کند.

وی افزود: مبارزه هدفمند و همه‌جانبه با مواد مخدر نیازمند تلاش فراوان و فراتر از مرزهای ملی دو کشور ایران و عراق است؛ امیدواریم با همکاری‌های متقابل شاهد مشارکت هرچه بیشتر و نیز اقدامات مطلوب و مناسب در راستای مقابله قاطع‌تر با قاچاق مواد مخدر باشیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با ابراز نگرانی از روند افزایش قابل ملاحظه روانگردان متامفتامین (شیشه) در کشور افغانستان، با اشاره به پیشتاز بودن جمهوری اسلامی ایران در مبارزه بی‌امان با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر در سطح منطقه و بین‌الملل تصریح کرد: حدود چند سالی است در کشور افغانستان علاوه‌بر تولید تریاک، مرفین، هروئین و حشیش، شاهد تولید ماده روانگردان متامفتامین (شیشه) نیز هستیم که استمرار چنین وضعی نه تنها برای کشورهای منطقه، بلکه برای کل دنیا یک تهدید جدی قلمداد شده و می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کند.

وی با اشاره به اهتمام و جدیت پلیس جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر فراتر از مرزهای کشور به اصل مسئولیت‌پذیری مشترک سایر کشورها خاطرنشان کرد: شهادت قریب به ۴ هزار نفر و مجروحیت بیش از ۱۲ هزار نفر از همکاران سخت‌کوش و جان بر کفم در سراسر کشور، سند محکمی از عزم جدی ایران در مبارزه با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر در سطح منطقه و بین‌الملل است.

مأموران پلیس برای سهولت تردد خودروها در ایام عزاداری تلاش خواهند کرد

پیش‌تر نیز فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای به مناسبت فرارسیدن ماه محرم اعلام کرد که مأموران پلیس با تلاش بی‌وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم، امنیت و سهولت در تردد خودروها بر شکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر کشور بیفزایند. به همین سبب به شهروندان توصیه می‌شود با کارکنان فراجا در این ایام مانند همیشه همکاری مسئولانه داشته باشند.

از مسئولان هیئت‌های عزاداری و تکایا درخواست می‌شود از نصب هرگونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان یا کندی عبور و مرور می‌شود، اجتناب ورزند، به تمام دسته‌های عزاداری، به ویژه آنهایی که شب هنگام در معابر عمومی به عزاداری می‌پردازند توصیه مؤکد می‌شود که در بهره‌گیری از بلندگوها، رعایت حال بیماران و افراد سالمند را مدنظر قرار دهند؛ همچنین مراکز ۱۱۰ پلیس در تمام ساعات شبانه‌روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت‌رسانی به مردم شریف و مؤمن جامعه خواهند بود.

کد خبر 674701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.