راه‌اندازی مرکز داده‌های دیجیتال در شهر رویایی عربستان

مدیران نئوم در عربستان سعودی از راه‌اندازی یک مرکز دیجیتالی جدید در شهر برای پردازش داده‌ها و خدمات ارتباطی خبر داده و مدعی شده‌اند قابلیت اتصال به شبکه را در شهر افزایش خواهند داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز داده‌ها و خدمات ارتباطی دیجیتالی جدید نئوم به افزایش امنیت و پایداری شبکه اینترنت در شهر کمک خواهد کرد، ضمن این‌که احداث آن به برآورده شدن درخواست‌های روزافزون شبکه در شهر منجر خواهد شد. این مرکز قرار است در جزیره صنعتی شناور شهر احداث شود و جالب این‌که اولین مرکز ارتباطات دیجیتالی کشور در نئوم خواهد بود. این مرکز یک بخش با ظرفیت بالای پردازش داده‌ها و زیرساخت‌های مربوطه را در بر خواهد گرفت که این امر به سهم خود قابلیت دسترسی، پایداری و رشد ماهواره اینترنت نسل پنجم را در سراسر نئوم افزایش خواهد داد. مرکز داده‌های نئوم امکان ارائه بهتر خدمات ابر محور را در تمام اداره‌های دولتی و نهادهای خصوصی فراهم می‌آورد و در توسعه هوشمندتر شهر نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

قابلیت‌های شبکه دیجیتال

مرکز داده‌ها و ارتباطات دیجیتالی جدید نئوم فضایی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع را در بر خواهد گرفت و از دو طبقه اداری تشکیل خواهد شد که قرار است ۱۵۰ کارمند در آن مشغول به فعالیت شوند. این سازه به عنوان مرکزی برای ترویج همکاری دائمی میان ارائه‌دهندگان رویکردهای مربوط به ارتباطات از راه دور و شرکای فناوری شهر عمل خواهد کرد و تقویت نوآوری را به منظور حمایت از پیشرفت‌ها و بهبودها در قابلیت‌های شبکه دیجیتال به دنبال خواهد داشت.

راه‌اندازی مرکز داده‌های دیجیتال در شهر رویایی عربستان

علاوه بر این، مرکز ذکرشده پهنای باند یکپارچه‌ای را به وجود خواهد آورد که در آن، امنیت اطلاعات به اشتراک گذاشته شده تضمین خواهد شد، ضمن این‌که امکان تسریع تصمیم‌گیری توسط مدیران در سراسر منطقه فراهم خواهد آمد و از همه مهم‌تر این‌که تعداد بیشتری از شهروندان و صاحبان کسب‌وکار با اطمینان خاطر کافی به شبکه متصل خواهند شد.

مدیران نئوم ادعا کرده‌اند که توسعه مرکز جدید به تضمین ارائه خدمات دیجیتال بیشتر در آینده منجر خواهد شد و زمینه را برای اعمال رویکردهای هوشمندسازی شهر هموار خواهد کرد و در توسعه فناوری‌های پیشرفته برای نسل‌های آینده نیز اثربخش خواهد بود.

کد خبر 674649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.