خطه طلایی ایران حال و هوای محرم گرفت

شهردار زرین‌شهر گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و تلاش شبانه‌روزی نیروهای شهرداری تلاش شد با نصب پرچم‌های ‏مناسبتی، ریسه‌های مشکی و المان‌های مناسبتی در نقاط ‏مختلف شهر و سیاه‌پوش کردن معابر، ‏میادین و خیابان‌های اصلی، خطه طلایی ایران حال و هوای محرم به خود بگیرد.‌

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اسماعیلی‌احمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه محرم در فرهنگ ایرانی_ اسلامی یک تاریخ زنده است، اظهار کرد: نهضت امام حسین (ع) به دلیل اهداف والای آن تا ابد زنده خواهد بود. حیات اسلام، مدیون خون امام حسین (ع) بوده و آزادگی، مقاومت، ولایت‌مداری، ایثار و شجاعت از مهم‌ترین درس‌های قیام عاشورا است و بر همین اساس باید به بسط فرهنگ عاشورایی توجه ویژه‌ای داشت.

وی با بیان اینکه هر کاری شهرداری یا دستگاه‌های دیگر در امر سیاه‌پوش کردن شهر انجام دهند به پای حرکت مردمی نمی‌رسد، افزود: اگر امروز شاهد هستیم هر ساله بر شکوه و عظمت مراسم محرم و صفر افزوده می‌شود، به این دلیل است که کار مردمی است.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: شهرداری و مجموعه دستگاه فرهنگی شهر در کنار مردم به این مهم رسیده‌اند و بر همین اساس در تلاش هستیم از گروه‌های مردمی حمایت کنیم.

اسماعیلی‌احمدی با اشاره به آثار و اهداف اقدامات فرهنگی، تبلیغاتی و مذهبی در ماه محرم، تصریح کرد: بصیرت‌افزایی، شناخت جبهه حق، تقویت روحیه استکبارستیزی و حماسه و ایثار از اقدامات فرهنگی است که در ماه محرم انجام می‌شود و فضاسازی مناسب محلات شهر در تحقق این برنامه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

احمدی با بیان اینکه شهرداری زرین‌شهر تلاش کرده‬ است وظیفه تأمین زیرساخت، تسهیل‌گری و پشتیبانی از برنامه‌های فرهنگی _ مذهبی را بر عهده بگیرد، تاکید‬ کرد: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و با تلاش شبانه‌روزی نیروهای شهرداری تلاش شد با نصب پرچم‌های ‏مناسبتی، ریسه‌های مشکی و المان‌های مناسبتی در نقاط ‏مختلف شهر و سیاه‌پوش کردن معابر، ‏میادین و خیابان‌های اصلی، خطه طلایی ایران حال و هوای محرم به خود بگیرد.

وی از تعویض پرچم‌های الوان میدان‌های اصلی شهر با پرچم‌های سیاه خبر داد و گفت: سیاه‌پوش کردن شهر با پرچم مشکی نشان از‬ دلدادگی مردم ایران به امام حسین (ع) دارد‬ و می‌توان گفت که این مهم به نوعی هویت ما است، بر همین اساس علاوه بر سیاه‌پوش کردن شهر از تمام ظرفیت‌های ‏تبلیغاتی شهرداری برای انتقال مفاهیم ناب عاشورای حسینی در شهر استفاده می‌کنیم‎.‬

شهردار زرین‌شهر افزود: اهتزاز پرچم مشکی در میادین و ورودی شهر، نصب ریسه مشکی و پرچم ‏عمودی مشکی در بلوارهای شهر، نصب پرچم عرضی در معابر و خیابان‌های اصلی شهر انجام شده است.‎

کد خبر 674612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.