مشهد همچنان مستعد پدیده گرد و غبار است

معاون پیش‌بینی هواشناسی استان خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط اقلیم جهانی و پدیده خشکسالی در سطح استان خراسان رضوی که در چند سال گذشته از آن رنج می‌بریم، هر لحظه مستعد آلوده شدن دوباره هستیم و این امکان وجود دارد که پدیده گرد و غبار، مجدد در مشهد رخ دهد.

یحیی قائنی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این روزها هوای استان خراسان رضوی تحت تأثیر دو جریان است، یک جریان پرفشار که از قرقوم ترکمنستان آسمان استان خراسان شمالی و نواحی شمالی خراسان رضوی را همراه با خشکسالی تحت تأثیر قرار می‌دهد و جریان دیگر سیستم کم فشار منطقه هرات است.

وی افزود: طی روزهای گذشته کانون گرد و غبار هرات افغانستان فعال شد و به همراه بادهای ۱۲۰ روزه سیستان جنوب استان خراسان رضوی را تحت تأثیر قرار داد و شهرهایی همچون خواف، تایباد و باخزر را غبار آلود کرد.

معاون پیش‌بینی هواشناسی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مشهد تحت تأثیر هر دو کانون است و موجب می‌شود شدت گرد و غبار در این شهر بیش از سایر شهرها باشد، البته امروز عصر با وزش باد از شدت گرد و غبارها کاسته می‌شود، اما در ناحیه جنوبی استان خراسان رضوی این شرایط تا پایان هفته ادامه دارد.

قائنی‌پور تاکید کرد: با توجه به شرایط اقلیم جهانی و پدیده خشکسالی در سطح استان که در چند سال گذشته از آن رنج می‌بریم، هر لحظه مستعد آلوده شدن دوباره هستیم و این امکان وجود دارد که پدیده گرد و غبار مجدد در مشهد رخ دهد.

به گزارش ایمنا، دیروز سه‌شنبه _ بیست‌وهفتم تیرماه _ شاخص کیفیت هوای کلان‌شهر مشهد با قرار گرفتن روی عدد ۳۲۶ در وضعیت خطرناک قرار گرفت. چند شهرستان دیگر استان خراسان رضوی از جمله سبزوار، کلات، تایباد، بردسکن، درگز، مشهد چناران سرخس نیز تحت تأثیر بود.

در پی وزش باد و جابه‌جایی هوا، کیفیت هوای کلان‌شهر مشهد در بیست‌وهشتمین روز از تیرماه ۱۴۰۲ پس از یک روز آلودگی، با کاهش حجم آلاینده‌ها روبه‌رو شد.

کد خبر 674477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.